Case Roole on Mon, 18 Jun 2001 18:57:32 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Microsoft en Den Haag

On Monday 18 June 2001 08:57, you wrote:
> In de NRC van afgelopen zaterdag stond een ingezonden brief van
> de wethouder media- en informatiebeleid waarin hij de keuze van de
> gemeente Den-Haag verdedigde door te stellen dat Microsoft een van
> de beste verdedigers is van XML als wereldstandaard waarmee bij
> uitstek platformonafhankelijke gegevensuitwisseling mogelijk wordt
> gemaakt (ik kan er niks aan doen, zo staat het er)

(Deze reply heb ik eerst naar Jos gestuurd, maar hij heeft helaas geen
scanner - op de site van NRC konden we de betreffende brief beide niet
vinden.)

Hoi,

Interessant mailtje.

Ik ben geinteresseerd in de precieze woorden van de wethouder in kwestie. Ik
ben geen krantenlezer en ook ken ik niemand in mijn omgeving die het NRC
leest. Mocht het voor je mogelijk zijn om een scan te maken van de brief en
deze naar mij op te sturen dan zou je mij er erg blij mee maken.

Blijkbaar beseft de wethouder niet dat het gebruiken van hetzelfde alfabet
niet impliceert dat men ook dezelfde taal spreekt (om maar eens met een
analogie te komen) en hebben zijn adviseurs hem dat ook nooit uitgelegd (in
de Telegraaf vertelde - waarschijnlijk deze zelfde wethouder - nog dat ze
heeeele goede hadden).

-cjr