R.J.Reekers on Fri, 29 Jun 2001 16:00:21 +0200 (CEST)

Hoax! Re: [Nettime-nl] anti Taliban... CHECK SITES

[knip]
Eveline Lubbers schreef:

Richard, mijn bericht was ook bedoeld
voor de hele nettime-lijst, zou jij het kunnen
doorsturen, ik heb het origineel van mijn antw.
al weer gedeleet.
gr
eveline
[einde knip]

Nu schrijf ik:

ja lekker, krijg ik op m'n kop, moet ik het ook nog es een keertje aan
iedereen laten zien  :-*
Nou ja, meteen de gelegenheid om te zeggen dat ik mij inderdaad weer te
snel tot een naieve actie heb laten verleiden, en bij deze beloof het
nooit meer te doen. De hoax-websites zijn volgens:

Eveline Lubbers schreef:

> Nee, niet doen,
>
> 1. nooit kettingbrieven naar mailinglisten sturen
>
> 2. nooit kettingbrieven zomaar doorsturen
> (en ook geen viruswaarschuwingen)
>
> altijd eerst checken of het niet nep is, een hoax, bijvoorbeeld op:
> http://www.tu-berlin.de/www/software/hoax.shtml
>
> en daar zie je dat dit al een hele oude  bekende is,
> waarvan verschillende varianten bestaan:
> http://www.tu-berlin.de/www/software/hoax/wtaliban.shtml
>
> Hij circuleert al jaren op Internet en de email-adressen
> waar je het naartoe moet sturen doen het allang niet meer.

En volgens iemand anders die mij prive heeft gemailed:

 http://urbanlegends.miningco.com/science/urbanlegends/library/blafghan.htm

 http://urbanlegends.miningco.com/science/urbanlegends/library/blxatoz.htm

 http://www.nonprofit.net/hoax/default.htm
 http://www.sophos.com/virusinfo/hoaxes//