Paul Boots on Sat, 28 Jul 2001 21:54:01 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Microsoft en Den Haag

Vraag me af of er nog mensen zijn die hier iets mee doen.

Een argument dat me laatst te binnenschoot tegen gebruik van iedere
proprietary software - met name die van Microsoft:

Het lijkt me dat de huidige wet openbaarheid bestuur nu al inzage
moet geven in de procedures die gevolgd worden in dat bestuur -
digitaal of niet. Dit betekent volgens mij dat wij van elk willekeurig
digitaal bestuurlijk systeem (software) de source/bron code
mogen inzien en analyseren.

Dit is nu juist iets wat leveranciers van proprietary software
niet willen - open source is op dit moment de enige kandidaat denk ik
voor bestuurlijke software.

Wellicht dat dit idee al eerder opkwam, maar beter tweemaal
dan helemaal niet.

Paul Boots	                                                                 mailto:bootsch@acm.org
PGP Public Key:
http://wwwkeys.nl.pgp.net:11371/pks/lookup?op=get&search=0x53184F80