Francisco van Jole on Sun, 16 Sep 2001 18:56:48 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] mailinglijst 'wereldcrisis

----- Original Message -----
From: "gj" <gj@squat.net>
To: "Maarten Delbeke" <Maarten.Delbeke@rug.ac.be>; "R.J.Reekers"
<etld@globalxs.nl>
Cc: "kees/ventana" <kees@stad.xs4all.nl>; <nettime-nl@nettime.org>
Sent: Sunday, September 16, 2001 5:38 PM
Subject: Re: [Nettime-nl] mailinglijst 'wereldcrisis

> [...]
> Reactie op CNN beelden:

> Dat er in de derde wereld mensen aan feesten gingen toe ze het bericht
> hoorden was voorspelbaar.
> Reeda jaren sunbisdieert de VS allerlei fundamentalistische groepen, en
ook
> de Israelische staat.
> Enkel in Irak strierven meer dan 500.000 kinderen omwille van het Embargo
> (dit word ook de autoriteiten van VS erkend).
> Toen "onze" jongens, en de Amerikaanse Soldaten na de golfoorlog terug
> thuiskwamen werd er in New York een grootse parrade georganiseerd.
250.000
> doden en in de VS organiseerd men een grootse parrade,....
> We zijn allen geschokeert door de gebeurtenissen in de VS, dat mag ons
> welliswaar niet blind maken voor de misdaden van diezelfde VS in de derde
> wereld.
> NIET VERSPREIDEN DUS

Zou het niet iets voor je zijn om met inzet van internet een internationaal
'Autonoom Leed Meet Instituut' op te zetten? Zodat voor eens en altijd
duidelijk is hoe erg de dingen zijn? Daartoe zou dan bijvoorbeeld een rating
ontworpen kunnen worden.

1. Dader draagt een uniform van een democratische overheid = +20 punten
2. Slachtoffer draagt een uniform van een democratische overheid = -40
punten.
3. Slachtoffer heeft een Israelisch paspoort: - 30 punten.
4. Slachtoffer woont in een Palestijns vluchtelingenkamp: + 20 punten.
5. Slachtoffer was lid van een radicale terreurgroep: + 20 punten
6. Dader was lid van een radicale terreurgroep: - 40 punten

Zoiets. Ik noem maar wat.

En er moet bovendien eens met het ministerie van Defensie over gepraat
worden om soldaten die terugkeren van het slagveld voortaan bestraffend toe
te spreken.
Daarnaast kan in alle Europese landen Bevrijdingsdag afgeschaft worden want
weet je wel hoe vreselijk veel Duitse soldaten en hun handlangers er
gesneuveld zijn?

Verder kan het geen kwaad om zichzelf dagelijks bij het voelen van iedere
vorm van emotie veertien keer te kastijden onder het uitroepen van de kreet:
"Ik ben een decadente Westerling, mijn DNA is verdoemd."

Laatst zag ik iemand huilen bij een graf. Ik ging naast hem staan en vroeg
wat er was. 'Daar ligt mijn broer. 23 was hij nog maar.' Ik sloeg hem op de
schouders en zei: "Ach kom op 'Enkel in Irak strierven meer dan 500.000
kinderen omwille van het Embargo." Hij keek me verward aan en ik fluisterde
"(dit word ook de autoriteiten van VS erkend)."
Zijn gezicht klaarde op en hij schudde mijn hand.
"Dank je wel, dank je wel! Jij hebt me duidelijk gemaakt dat mijn verdriet
niet echt was, mijn emotie niet reeel! Enkel het leed ver weg telt."
En hij danste weg, vol positieve gevoelens.

vriendelijke groet,

Francisco