Francisco van Jole on Wed, 19 Sep 2001 23:02:28 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Re: Islamic Jihad, what is next ?

Ik kan zo ook misstanden in Nederland noemen, of in Zweden, of in Frankrijk.
Deugen daarmee al die landen ook niet? Dan zijn we snel uitgepraat.
Het gaat er niet om dat er geen kritiek op de VS mogelijk is, het gaat er om
dat het een land is dat aan een aantal basale democratische principes
voldoet, waaronder respect voor het individu. Dat de bevolking er een andere
cultuur op na houdt - wapens dragen, juryrechtspraak e.d. - is een tweede.

Ik weet dat het voor veel mensen op deze lijst een conclusie is die veel te
ver gaat maar ik moet bekennen dat ik het Amerikaanse maatschappijmodel
verkies boven dat van de Taliban. Net zoals ik me meer aangetrokken voel tot
de Franse revolutie dan tot Islamitische.

Het spijt me maar ik niet anders denken, vrees ik

Nederige groet,

Francisco