Jaap Meijers on Thu, 20 Sep 2001 16:17:29 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Bedrijfsplan crisisbezwering (stap 1 is gezet)

Inderdaad vermoedde ik dat je hieraan dacht voor je eigen succes, maar het
punt blijft dat het schandalig is dat volgens jou ook over dit soort dingen
in marketingtermen gedacht moet worden.

Erik zei al:

>Verder vind ik het idee zelfs wel een beetje naar: een site over
>verantwoorde cultureel maatschappelijke doelen, met daaronder een
>reclameticker en sponsors. Het moet wel heel erg goed gedaan worden wil
>dat geen kippevel opleveren.

Dat je dat doet over 'normaal nieuws', toe maar, maar zoals ik al zei ben
jij volgens mij echt de enige die in de hele ramp aanleiding ziet om te
fantaseren over marketing, bedrijfsplannen en sponsoring. Of dat nou voor
je eigen succes is of niet.

De "Ad Community" die zich wel eens even zal gaan bemoeien met
'humanitarian messages' in een 'pro-bono campaign against terrorism and
violence'? Laat me niet lachen. Gaan ze daaraan werken voordat ze de
reclame voor Nike en Shell af hebben, of daarna? En moet juist weer die
branche dit soort gebeurtenissen tot ordinaire reclame-campagnes omvormen?
Ik stel voor dat ze eerst NoLogo gaan lezen, net als jij.

www.nologo.org

Zie met name dit plaatje, het is een erg goed voorbeeld van waar jij naar
streeft:

http://www.nologo.org/images/warsoapbox.jpg

Jaap