ar'an noor on Fri, 21 Sep 2001 23:21:52 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] vredeswens versus oorlogszucht

heeft iemand enig idee hoe in nederland, europa en de
verenigde staten de verhoudingen liggen tussen mensen
die kiezen voor ongebreideld militair ingrijpen en de
kritischer anti-oorlogsgeesten?

het nieuws focust natuurlijk (ahum) op politiek en
voorstemmers overal en op (moslim)tegenstanders in
pakistan, maar ik neem aan dat hier mensen zitten die
niet zitten te wachten op door wraak en aangetast
eergevoel geinspireerde militaire actie.
en ik spreek amerikanen die daar ook kritisch tegen
zijn...

iemand enig zicht op de werkelijke tegenstand?