Ron Peperkamp on Tue, 25 Sep 2001 01:27:03 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] slaap lekker francisco...

Join the heroïc firefighters as seen on TV!

Naar aanleiding van de vraag wat ieders persoonlijke bijdrage aan het
blussen van wereldbranden kan zijn, raad ik u allen aan de Herzberg-lezing
van Job Cohen te lezen:
http://www.amsterdam.nl/jobcohen/toespraken_jobcohen.html
Belangwekkend, actueel en voor de goede lezer bovendien zeer practisch!

En voor al diegenen die opzien tegen 7 pagina's tekst, helpt het misschien
om Cohen's betoog een beetje te personaliseren door overal waar hij het
woord 'allochtoon' gebruikt, een concreet persoon voor te stellen met wie
men een wat ongemakkelijke relatie heeft. Zo zouden een aantal Nettimers
daar bijvoorbeeld 'Fransisco' kunnen lezen. Misschien een beetje flauw, maar
het maakt wel meteen duidelijk waarom de delete-knop van jouw toetsenbord in
wezen niet verschilt van de George's nuke-button.

Go ahead - make my day!

Ron Peperkamp
ron@peperkamp.nl