Ronald van Raaij on Mon, 1 Oct 2001 23:57:40 +0200 (CEST)

RE: [Nettime-nl] Re: Enzensberger - inhoudelijk (was Re: derde kolonne)

Misschien wel grappig in dit kader: Gisteravond op Belgie 2 een programma
over Seneca en boosheid. Volgens de maker zegt Seneca, dat wij er teveel
vanuitgaan dat ons leven beïnvloedbaar is. Terwijl dat maar in zeer beperkte
mate opgaat.
Seneca zegt dat wij boos worden op het moment dat die verwachting NIET
uitkomt, en dat gebeurt dus vaker dan zou moeten als je er teveel vanuitgaat
dat je invloed hebt op de omstandigheden (die dus vaak juist buiten je
controle liggen).

Dus alle terroristen en zelf-destructieven verplicht op een cursus
filosofie?

Groet
Ronald