Leon Kuunders on Fri, 5 Oct 2001 09:35:50 +0200 (CEST)

RE: [Nettime-nl] FastTrack?

> Helaas ga je (gemakshalve?) niet in op de tweede regel namelijk

Neen. Ik ben het daar gewoon niet mee eens.

> Zoals wel meer mensen heb je een ongebreideld vertouwen in techniek. Hou er

Je hebt mijn argumentatie niet begrepen (©). Ik zeg niet dat ik een ongebreideld
vertrouwen heb in techniek. Ik heb een ongebreideld vertrouwen in de goedheid van
mensen en de wijze waarop ze techniek inzetten. We hebben de technische
mogelijkheden om al deze problemen te voorkomen. Het feit dat die niet worden
ingezet heeft te maken met onwil, niet met onmacht.

> echter rekening mee, dat gisteren nog de RIAA en de MPAA achter een aantal
> andere P2P programma's zijn aangegaan. Verder is het ook nog eens zo, dat in
> de VS, juist onder druk van die P2P software (en de MPAA en RIAA) de DCMA
> tot wet is verheven, wat de 'fair use' van copyrighted materiaal ernstig
> inperkt, en vrijwel ieder vorm van kopieren tot een misdaad maakt. Dus als

Neen (®). De tegenstanders van deze revolutie (zoals jij?) zijn er voor aan het
zorgen dat de grote massa uiteindelijk verstoken blijft van dit soort
toepassingen. Jouw "eerlijk gebruik van materiaal waar copyright op zit" heeft
niets (maar dan ook werkelijk helemaal niets) met de DMCA te maken.

> meer revoluties is deze bezig zijn eigen kinderen te verslinden.

Ach Ronald. Over 5 jaar ziet alles er anders uit. En zal blijken wie er gelijk
heeft.

Met een warm gevoel in de onderbuik, gegroet,

-Leon.