kees/ventana on Tue, 9 Oct 2001 21:11:01 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Oorlog is vrede

(was vergeten 'm te cc-en naar nettime)

"Francisco van Jole" <fvjole@xs4all.nl> writes:

> [...]

Francisco krijgt weer een rood waas voor ogen, en dat is niet handig,
zeker niet als je pretendeert 'objectieve journalistiek' te plegen.
Nergen in mijn bericht heb ik geschreven dat de Amerikaanse
censuurpogingen van *na* de bombardementen zouden stammen. Natuurlijk
waren ze daar een week geleden ook al mee bezig, als onderdeel van de
oorlogsvoorbereidingen. Het afknippen geschiedde door Eveline, die dat
er keurig bij vermeld heeft. Volgens mij was jij trouwens degene die
vond dat er geen berichten 'rondgepompt' moesten worden maar alleen het
beginnetje en een link. Hetgeen dus geschiedde. Maar het is natuurlijk
nooit goed.

Wat jouw reactie eens te meer bewijst is dat je vooral een ster bent in
het (pogen te) vestigen van de aandacht op volstrekt onbelangrijke
zijpaden, de kern van het bericht lijkt me interessanter: VS zet
regering Qatar onder druk om internationale tv-zender te beknotten.
Tot zover strijd voor de persvrijheid. (Kees)