outline on Fri, 12 Oct 2001 00:21:02 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Outline: Walter Bartelings

			Walter Bartelings bij Stichting Outline

			Amsterdam, oktober 2001

Tentoonstelling:		WE ARE THE BUILDINGS!

Kunstenaar:		Walter Bartelings.

Opening:			zaterdag 13 oktober 16:00 - 19:30 uur.

Het werk van Walter Bartelings bevat tal van referenties aan architectuur.
Zijn constructies
van hout dat heeft blootgestaan aan weer en wind, zijn opgebouwd uit
ruimtelijke
elementen zoals vloeren, schermen en balustrades. Daarmee maken ze niet
alleen deel
uit van een bestaande ruimte, maar bakenen ook hun eigen ruimte af.

"Ik geloof nergens in, maar ik geloof wel in beweging" liet Walter
Bartelings in een
 interview weten. De kunstenaar wil niet alleen onze ogen, armen en benen in
beweging zetten, maar hij wil alle zintuigen uitdagen. Met hout van
voorname staat
zal hij een urbaan landschap realiseren. Het werk van Walter Bartelings is
niet alleen
om naar te kijken, het mag ook worden aangeraakt en er mag in worden gebeten.

				WE ARE THE BUILDINGS!

		Periode:		de tentoonstelling is te zien t/m
zondag 4 november.
		   Plaats:		Outline  Oetewalerstraat 73 1093 MD
Amsterdam
		     Open:		woensdag t/m zaterdag 13.00 -17.00 uur
                        			1e zondag van de maand
13.00 - 17.00 uur
		        Info:                 	 tel. 020 - 6931389 / 06
-14679854
		    Email:                  	info@outlineamsterdam.nl
		        Site:		www.outlineamsterdam.nl