ReindeR Rustema on Fri, 8 Feb 2002 08:13:01 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Persbericht: Nominaties voor de Big BrotherAwards

At 2:14 AM +0100 2/8/02, Eric Kluitenberg wrote:
>De Big Brother Awards worden uitgereikt aan personen, overheden en
>bedrijven die hun best hebben gedaan om de privacy van burgers te
>schaden.

>Bedrijfsleven: ab.fab voor het massaal versturen van spam

Waarom is het sturen van spam ook alweer een schending van de
privacy? Het is onwenselijk, onbeleefd, een bedreiging van het goed
functioneren van het medium, het is kostbaar voor de ontvanger, het
is slecht-slecht-slecht etc. Daar ben ik heilig van overtuigd. Maar
een bedreiging van mijn privacy? Hoe?

Spam verstuurders zijn van nature volstrekt ongeïnteresseerd in de
privacy van de spam ontvangers. Ze willen eyeballs, ze willen dat de
boodschap gelezen wordt. Zodra de afzender meer over mij als
ontvanger weet wordt de boodschap aan mij persoonlijk aangepast en is
het minder spam en meer een gewoon e-mailtje dat aan mij persoonlijk
wordt gericht.

--
ReindeR