Anneke Auer on Wed, 3 Apr 2002 22:06:02 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Re:Karnatake

> De volgende vraag kreeg ik voorgeschoteld, ik meen dat er in NL ook zoiets
> is gebeurd rond de ontbinding van de BKR. En incidenteel bij het oopdoeken
> van kunstuitlenen ofzo. wie daar meer van afweet en er voor voelt, neme
> rechtsreeks met afzender contact (English please ;-)
> cheers, patrice & Diiiino!

> In an astonishing move the academy decided a few weeks ago to
> sell of a large number of the works ( 800 or so) to the "general
> public" (which term of course includes art dealers)

Ha! Ik heb in Rotterdam iets dergelijks schandaligs meegemaakt. Kunstenaars
werd gevraagd werk in te zenden voor een goed doel (zo goed dat ik geeneens
meer weet elk doel). Deed ik dus aan mee, ik ben wel sociaalvoelend (toen
nog wel). Er werd vervolgens een veiling gehouden waarbij de werken één voor
één bij opbod werden verkocht. En wie kocht de prachtigste stukken in voor
een schijntje van de waarde? Precies. In dit geval het Centrum Beeldende
Kunst Rotterdam, voor de uitleen in de Artoteek.

Nee, natuurlijk weer geen enkele kunstenaar die het lef had om er iets van
te zeggen. What else is new.

Anneke