Marius van Dam on Wed, 15 May 2002 15:30:02 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Re: Zwarte Lijst Bijhouden

Felicia,

Daar waar dit bericht als 'polariserend' wordt ervaren: innemen met een
korreltje zout.

Ik ben blij dat je bittere reactie op een misverstand beruste. :)
Als er iemand zich vanaf 6 mei, heeft geërgerd, opgewonden en verwonderd
over de belachelijke beweringen van 'het volk' ben ik het wel. Steeds weer
werden "wijze uitspraken" herhaald alsof de spreker ze zojuist bedacht:
"Moord op de democratie", "Dat dat hier kan!", "Amerikaanse toestanden...".
En tot slot "de vrijheit van meningsuiting is vurdwenuh", massaal het
tegendeel bewijzend door dit van de daken te schreeuwen.
Dit papagaai bereikte een toppunt toen een hooliganachtig type zei:"Ik vind
het gewoon ondemocratisch!". Hadden we dan een referendum moeten houden over
de te vermoorden politicus?
Ook de massale steun aan de overledene vond ik verbijsterend, al vond één
van de rouwenden hem "wel een beetje homo".
Ik moet dus toegeven dat ik weinig heb BEGREPEN, van de algemene hysterie
van de afgelopen week.

Zo, nu ga ik mij begeven naar het stemhok, om de verheven taak van het
stemmen uit te oefenen. Daar, waar de hoge opkomst zal bewijzen hoezeer de
democratie nog in leven is.

Ik wens u stemhokkelijke wijsheid toe.

Marius