Paul Boots on Wed, 15 May 2002 23:40:03 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] 'De Democratie' in wording

Omdat ik geloof in positief denken en positieve ideeen;

Wellicht zijn er onder jullie een aantal terleurgesteld,
boos, bang, gefrustreerd etc. i.v.m. onze verkiezingen
en gerelateerde zaken; voor jullie en alle anderen

Vraag je af wat 'De Democratie' eigenlijk is. Het idee en
variaties van uitvoeringen bestaan al millenia. Het idee
blijft terugkeren, keer op keer. Steeds meer mensen, wereldwijd,
gaan aan een of andere vorm deelnemen.

Steeds meer mensen binnen een bestaande democratie kunnen
uiteindelijk gaan deelnemen. In de 1e helft 1900, arbeiders
en soms vrouwen. Zwarten in de VS, allochtonen hier in nederland
voor de parlements verkiezingen (is dat overal in europa?)

Er schijnt een theorie te zijn die stelt dat bij een bepaalde
dichtheid van telefoons per inwoners, zeg 70 op de 100, automatisch
democratie onstaat! ("Ze" kunnen "het" niet meer verborgen houden)

'De Democratie' is niet op zijn retour, de democratie is in
opkomst.

Blijft natuurlijk dat we hier in nederland, in europa en de
rest van de wereld met een hoop vragen, problemen en onvrede
blijven zitten; De aard van democratie is dan natuurlijk te
proberen het met elkaar op te lossen.

De allermoeilijkste vraag aan 'De democratie' is hoe zichzelf
te verdedigen tegen externe en interne vijanden. Indivuduen en
groepen die alleen maar 'dood dood dood' denken en doen.

Helaas heb ik hierop geen antwoord. Uiteindelijk lijkt het mij
een gedeeltelijke oplossing alle 'externe' vijanden te verwijderen
door 1 globale natie. Een begrips verschuiving en geen definitief
antwoord.

met groeten,

P.S.
Ben ik nu 'rechts' omdat ik globaal denk? ;-)

Paul Boots	                                                                 mailto:bootsch@acm.org
PGP Public Key:
http://wwwkeys.nl.pgp.net:11371/pks/lookup?op=get&search=0x53184F80