ReindeR Rustema on Sat, 14 Sep 2002 22:31:02 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Debat over draadloos internet

At 9:27 PM +0200 9/14/02, Menno Grootveld wrote:
>Zondagmiddag 15 september vindt in Imagine IC aan het Bijlmerplein 1006-1008
>in Amsterdam Zuid-Oost in het kader van het Tactical Media Lab van The Next
>5 Minutes een debat plaats over draadloos internet, voorafgegaan door een
>presentatie over de ins en outs van deze technologie door Rop Gongrijp
>(oprichter van Hacktic en XS4ALL, tegenwoordig van NAH6). Aanvang 15 uur,
>toegang gratis.

En er is een nieuwsgroep voor in de maak, nl.comp.netwerken.draadloos.

Hou de nieuwsgroep nl.newsgroups.announce in de gaten daarover.
Waarschijnlijk post ik volgend weekend de Call For Votes.

Dit is het charter waar nu overeenstemming over is:

EENREGELIGE OMSCHRIJVING:

nl.comp.netwerken.draadloos   Draadloze netwerken en draadloos netwerken.

CHARTER: nl.comp.netwerken.draadloos

Deze nieuwsgroep is voor het uitwisselen van kennis over draadloze netwerken.

Denk aan:
- het vergroten van het bereik van je netwerk;
- het koppelen van je netwerk aan andere netwerken;
- het roamen van netwerk naar netwerk op lokatie;
- cross-platform compatibiliteitsproblemen;
- het organiseren van draadloze LAN-games;
- nieuwe toepassingen;
- het werven van gebruikers van je draadloze netwerk;
- het melden van locaties met draadloze toegang;
- het zoeken van draadloze toegang op een bepaalde lokatie;
- het oriënteren op de materie en het in gebruik nemen of gebruiken
van een draadloos netwerk.

Als een posting gaat over het zoeken of melden van draadloze toegang
op een bepaalde plek, is het handig om de posting te beginnen met de
postcode en de afkorting VG van 'verbinding gezocht/gevraagd' of VA
van 'verbinding aangeboden/aangetroffen'.

Bijvoorbeeld "Subject: VG: 1053-1054 BBS of internet" voor het zoeken
van toegang in een bepaald stuk van Amsterdam Oud-West, of het nu
toegang tot een BBS is of internettoegang en "Subject: VA: 1052KC
alleen 's avonds?" voor een vraag of er op die plek alleen 's avonds
toegangelijk.

In deze nieuwsgroep mag ook computer hardware verhandeld of verruild
worden zolang het product maar te maken heeft met het zenden of
ontvangen van draadloze data. Gebruik de afkortingen TKA voor te koop
aangeboden, TKG voor te koop gevraagd, TRA voor te ruil aangeboden en
TRG voor te ruil gevraagd. Bedrijven kunnen prijslijsten en
aanbiedingen op dit gebied posten voorafgegaan met Commercieel: in de
subjectregel.

EINDE CHARTER.

--
ReindeR