ReindeR Rustema on Sat, 7 Dec 2002 10:16:01 +0100 (CET)

RE: [Nettime-nl] Derde Kamer, weg met politieke partijen en eenbeter publiek debat

At 01:48 +0100 07-12-2002, Ron Peperkamp wrote:

>Na A te hebben gezegd,
>heb ik beloofd B te zullen doen, dus mijn kandidatuur zet ik ook gewoon
>voort. Niet het minst vanwege de hartverwarmende steunbetuigingen die ik de
>afgelopen dagen heb mogen ontvangen.

Hee, wat leuk! Jij ook? Mij vielen vooral de reacties op met de
strekking dat men het zelf ook al eens had bedacht:

>ik vind de derde kamer een sympathiek plan (het was hier in de huiskamer
>ook al eens bedacht). Als je nog een handtekening nodig hebt voor het
>indienen van de lijst, kun je mij vragen.

Het komt er vaak op neer: ja, leuk, vooral doen. Maar ook 'ik heb al
een leven, dus ik kan niet meedoen'. Precies de reden waarom je
volksvertegenwoordigers kiest. Dat wordt hun leven. Lijkt mij ook wel
wat, want in het hoger onderwijs kom ik er niet tussen als docent
over internet. De baantjes zijn al vergeven.

>Als je het als een ECHTE vent tegen mij op wilt nemen, dan weet ik wel een
>betere locatie: zullen we eens zien wie de grootste heeft! (stapel
>zandzakken na een half uurtje scheppen bedoel ik dan natuurlijk... ;-)

Ik zou heel graag een keer met zo'n graafmachientje op het strand
werken waarmee die kabelaars hun glasvezel onder de stoep leggen.
Maar ik begrijp dat je budget al op is. Als ik binnenkort een
vrijgezellenfeest moet organiseren zal ik voorstellen het budget te
besteden aan het huren van wat graafmachines op het strand. Veel
leuker dan wat slempen. Hoewel, het kan ook tegelijk natuurlijk.

Zometeen krijg ik 12 minuten zendtijd bij Business News Radio 'In de
Ban van de Week'. Gek genoeg staat op de website dat Emile Ratelband
in de uitzending komt. Ik hoop niet dat er een misverstand is. Van de
uitzending wordt een MP3 gemaakt die ik op derdekamer.net zet.

12 minuten is niet zo lang. De journalisten die ik aan de lijn heb
gehad sprak ik toch wel tussen de 25 en 38 minuten (volgens mijn
telefoon). Dat is altijd het gekke van voor de radio praten. Je hebt
een heel goed voorgesprekje met een bureauredacteur, die het ook heel
goed begrijpt. Het gesprek bouwt zich natuurlijk op, met een begin en
een einde. Eenmaal in de uitzending kom je bij iemand die doet alsof
hij het al weet, maar dat is niet zo en daardoor laat hij steeds de
goeie vragen liggen en gaat het van de hak op de tak. Een soort
best-of dat voorgesprekje. Een vreemd toneelstukje.

Ook kan je niet een normaal gesprek voeren maar is het alsof je in de
hoogst mogelijke versnelling moet beginnen, met slippende banden
optrekken totdat je door een Godzilla in volle vaart van de weg wordt
gehaald en in de lucht blijft hangen. En dankuwel. Dan schakel ik
liever netjes van 1 naar 2 en zo verder en snel op de cruise control.
Want we moeten wel veilig aankomen en beschaafd blijven.

Business News Radio, ik weet niet of ze luisteraars hebben, maar het
lijkt me dat de doelgroep wel geld heeft. Misschien luistert het
militair-industrieel complex wel mee! Of jongens uit de vastgoed
sector! Er is in ieder geval 1 luisteraar, degene die er een MP3 van
maakt, dat lijkt me het belangrijkst.

--
ReindeR