Patrice Riemens on Thu, 30 Oct 2003 13:04:06 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Buma/Stemra blokkeert gratis verspreiding legalemuziek xs4all

On Thu, Oct 30, 2003 at 12:29:48PM +0100, Peter Luining wrote:

> http://www.tweakers.net/nieuws/29445

Verbaast me helemaal niets. Wat hier bereikt wordt is het (sorry, een vd
vele) eindpunten in de 'onoverkomelijke contradicties' van het
neo-liberale ('de')reguleringsideologie, iz het zg intellectueel
eigendomsrecht en de 'robuste' handhaving daarvan.

Wat vele tegenstanders hebben beweerd, nl dat je als je in dat circuit
draait, niet eens meer eigenaar bant van je eigen creaties, wordt hier
treffend geillustreerd.

En volgens mij kan de BUMRA/STEMRA daar niet eens van af (en dus wel
toestemming geven), ook al zouden ze willen, zonder zichzelf ahw op te
heffen...

Happy Days...