MJ on Mon, 17 Nov 2003 18:11:06 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] 'Wat zie ik, ben jij werkloos?'

Is werkloosheid een schande?
ik denk het niet, misschien moeten mensen die
bewust werkloos blijven zich schamen.
Maar voor de welwillende werkzoekenden is het
alleen maar goed dat het bekend is, heb je meer
kans op werk.
zelf heb ik onlangs ook nog een overbuurman
getipt op een baantje. de werkgever koos hem niet
maar hij maakte wel een goede kans.

er zullen wellicht mensen zijn die die het
vervelend vinden  dat hun zoektocht naar werk
openbaar wordt zonder dat ze er omgevraagd hebben.
Hoewel ik in het artikel lees dat men dat zelf moet kiezen.
dus cwi gaat helemaal niet heel erg slecht met die gegevens om

nu bouwen ze dus een inlog procedure in
voor kwaadwillenden is een webmail adres snel gemaakt.
krijgen al die journalisten in de wijk gratis journalisten-reclame-post

tegenwoordig is de sociale controle vaak al op een laag pitje
wat ik erg slecht vind.

en dan nu door een antisociaal medium als
internet wordt de social controle weer een beetje
versterkt. hoera!

-mj