keesstad on Tue, 24 Feb 2004 00:42:15 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Levendige handel in e-mailadressen in Nederland

> Het fenomeen 'spam' lijkt alsmaar grotere vormen aan te nemen.

Inderdaad, ik heb al een tijd meer spam dan gewone mail en ben elke dag lang bezig
met wissen. Bovendien krijg je bepaalde reclame soms wel 85 keer ofzo.

Nu blijken de spammers moeilijk aan te pakken te zijn, omdat ze niet te vinden zijn of
binnen de marges van de wet opereren. Ik vroeg me af of datzelfde geldt voor de
opdrachtgevers. Op spamvrij.nl blijkt in veel gevallen achterhaald te kunnen worden wie
dat zijn. Ik stel voor dat we er elke week eentje uitkiezen en die dan spammen met rotte
vissen, stoeptegels (vooral als ze met een antwoordnummer werken) en hun
telefoonnummers afdrukken op van die gratis sex sites.

Om te beginnen met die verschrikkelijke Akinfranks (van die hypotheekreclame die
iedereen de afgelopen weken 1216 keer kreeg). Ach, nou meldt z'n website:
(http://www.akinfranks.com/) dat'ie closed for business is en de website te koop staat.
Blijkt al slachtoffer te zijn geworden van een actie die gestart werd vanuit Bastard-inc
(zie: http://www.trapveldje.net/index.php?itemid=52) en die bestond uit het massaal
aanvragen van hypotheekoffertes.

Nou dan Du Haute Trading ('lekker geurtje'): 6e Haren 76 5233 CR  Den Bosch telefoon
073-6413992. Als we even volhouden moet het toch erg vervelend worden om nog te
spammen. Probleempje is natuurlijk wel als ze uit een ver buitenland komen, zoals die
horloges die de afgelopen dagen ineens binnengolven. Maar als het werkt globaliseert
dit verzet ook wel verder...

Nadat