Leon on Mon, 8 Mar 2004 15:39:13 +0100 (CET)

RE: [Nettime-nl] Interculturele vibraties

> From: Kasper [mailto:kasper@303.nu]
> De term 'Hollander' wordt door veel Nederlanders juist niet
> graag gebruikt. In sommige gebieden van Nederland heeft het
> zelfs een vrij negatieve connotatie..!

Het gaat me niet om de naam 'Hollander', maar om de volgende punten:
- zonder toevoegingen als 'oude' en 'nieuwe' is er geen verschil
mogelijk tussen Nederlander en Nederlander;
- het ontbreken van deze onderscheidende achtergrond bemoeilijkt het
denken en spreken over integratie.

Overigens betwijfel ik of de naam Hollander zoveel negatieve gevoelens
oproept. Zeker niet bij Nederlanders.

cheerz,
--Leon.