moritz ebinger on Sun, 23 May 2004 12:15:33 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Moritz Ebinger, Paaldanskunst,de Players en Koningin beatrix in een mail

Beste collega's en lieve vrinden,
Deze dagen heb ik in Rotterdam een goed openbaar kunstwerk getimmerd op een
zeer drukke plein: metro, voetgangers, auto's, fietsers kunnen nu buiten op
de hoek van de Playersclub, schuin tegenover metrostation Rijnhaven daag en
nacht paaldansen of de paaldanseressen toeschouwen.
Gewoon echt en alles mooi gespiegeld.

Morgen op zaterdag avond 22 Mei is daar op de Hillelaan 81B,
aan het begin van Katendrecht een groot film feest waarbij iedereen of filmt
of gefilmd wordt, met bands, catering, 200'000 volt aggregaten,
En waar de kunstwerken van Oskar de Kifte & Moritz Ebinger ontmaagd zullen
worden.
Op Donderdag de 27igste Mei zullen alle kunstwerken die voor de playersclub
ontstonden in een kunstopeningssetting getoond worden, kom dansen.

Het volgende week ben ik druk bezig om in het Bloemhof wijk op de Ericaplein
te Rotterdam een muurschilderij te tekenen. Tussen het schilderen door ga ik
eten & officieel doen met Koningin Beatrix en de huidige President van
Zwitserland Joseph Deiss.
Een week geleden liep ik met mijn familie nog stevig door de havenstad
Hamburg waar de havenrondvaart beter is dan in Rotterdam echter behalve dat
de Rotterdamers mijn zwitzersduits dialect nauwelijks kunnen verstaan, vind
en vond ik het prachtig om in deze stad te mogen werken.
Ik zou er zo te Rotterdam kunnen gaan wonen.
Meer een meer ben ik bezig om plaatjes te draaien, straks in het Centraal
Museum Utrecht op 18 Juni in de Museumsnacht en onlangs samen met Su op de
kunstvlaai.
Ik draai eigenlijk nog altijd de zelfde singeltjes die ik draaide tussen
mijn 12de en mijn 20igste in Zwitserse jeugdhonken, maar het doet me nu meer
plezier nu dan vroeger, vroeger was het voornamelijk eenzaam, ik draaide de
mooiste plaatjes om machteloos te mogen toeschouwen hoe andere jongens met
de meisjes waarop ik een oog had op mijn muziekkeuze gingen schuifelen.

Zo wie zo het gaat me goed.

& dat wens ik jullie ook met goede groeten en zo Moritz Ebinger

DE PLAYER PRESENTEERT:

EINDELIJK!
IETS FUNCTIONEELS.
van 28 t/m 30 mei 2004

Opening:
donderdag 27 mei 17.00 uur

met werk van:
Bas Peeperkorn gordijn
Laurent Malherbe entree
Reinaart Vanhoe geluidsklok
2012 architecten gat
Oscar de Kiefte lantaarn/bank
Romke Groenendaal plafonnière
Moritz Ebinger paal/spiegel
Koen Delaere vloer
Tevens PRE-presentatie van De Player's website
onder constructie bij Michiel Teunissen

4 dagen in stilte als hybride hardbody.

openingstijden:
28 t/m 30 mei van 16.00 tot 20.00 uur
of na telefonische afspraak.

"EINDELIJK! IETS FUNCTIONEELS.", is een project van en in De Player. Diverse
kunstenaars zijn het afgelopen jaar uitgenodigd om in De Player een ingreep
te doen die facilitair iets aan de plek toevoegt. Tegelijkertijd moest de
ingreep ook als autonoom beeld een plek in de ruimte innemen. Op deze wijze
dragen de werken bij aan een totaal-ambiance die toegespitst is op De Player
als club.
In gesprek met de kunstenaars zijn de verschillende mogelijkheden en ideeën
doorgenomen en werd er uiteindelijk een keuze gemaakt. Naast de vrijheid die
de genodigde vervolgens had wat de uitvoering betrof, bleef de enige
restrictie bestaan dat het resultaat moest functioneren binnen het kader van
De Player als club.
In het afgelopen jaar hebben veel werken hun functionaliteit tijdens de
Player-evenementen bewezen. Op de site van De Player zal de komende tijd de
catalogus van het project ontwikkeld worden.

'EINDELIJK! IETS FUNCTIONEELS' kwam tot stand met ondersteuning van de
Rotterdamse Kunststichting (RKS)

> De Player > visit: Brede Hilledijk 92-bg  > Rotterdam > Holland
info & reservations: peter@wormweb.nl  > 010-4781817 > www.deplayer.nl
post: Hillelaan 81B > 3072 NL Rotterdam > Holland. > De Player ligt aan het
begin van Katendrecht, schuin tegenover metrostation Rijnhaven <

PS.
Op zat. 22 mei tijdens de PNA#7
zullen de werken van

Oskar de Kiefte
&
Moritz Ebinger

worden ontmaagd.

Hiermee zijn alle werken i.h.k.v. 'Eindelijk! Iets functioneels'
voltooid.