Bas Van Heur on Tue, 15 Feb 2005 20:45:57 +0100 (CET)

RE: [Nettime-nl] Taming urban monsters: Mexico City

> Bedoel je nu werkelijk dat een structuur als: 'Eerst Nederlands, dan
> Engels' in de praktijk onwerkbaar is

nee, bedoel ik niet.

- en zo niet, waarom mag je dan geen kritiek
> hebben op een 'alleen Engels' bericht nota bene op een mailinglijst die is
opgericht om 'iets aan de (ver)taal problematiek te doen'?

mijn irritatie kwam voort uit je afwijzende reactie op één engelstalige post
temidden van een meer aan nederlandstalige posts.
nu schijn je bovendien Josephine Bosma's "eerst nederlands, dan engels" te
transformeren naar je eigen positie. Zoals ik die uitspraak heb begrepen -
en waar ik achter sta - is het de intentie van nettime-nl om
nederlandstalige berichten te posten en, indien niet mogelijk (vanwege
gebrek aan schrijfvaardigheid, lezing in het engels, gebrek aan tijd, weet
ik wat...) - in het engels. Oftewel: "eerst nederlands, dan engels"

Jij transformeert het echter naar 'alleen nederlands'.... en ergens in een
voetnoot een engelse vertaling. Lijkt me - vanuit pragmatisch perspectief -
nogal onwerkbaar en tijdverslindend.

ach ja, de discussie heeft wel weer genoeg ruis op de lijst veroorzaakt.

groet,
bas

--
DSL Komplett von GMX +++ Supergünstig und stressfrei einsteigen!
AKTION "Kein Einrichtungspreis" nutzen: http://www.gmx.net/de/go/dsl