rob on Thu, 17 Feb 2005 18:28:20 +0100 (CET)

RE: [Nettime-nl] Taming urban monsters: Mexico City

Uiteraard moet je charters en manifesten op hun meritus beoordelen. Je dient ze
echter wel serieus te nemen. Zolang er geen veranderingen of amandementen
worden aangebracht doen ze terzake. Als er vervolgens iets gebeurt dat tegen de
vastgelegde bedoeling van deze mailinglijst indruist dan kan toch niemand het
mij kwalijk nemen dat ik een klacht indien en daarmee naar het manifest en/of
charter verwijs?

Blijkbaar wel, want als ik niet nogal van mening zou zijn dat ik inderdaad
gelijk heb zou ik mij niet de vele onheuse bejegeningen van sommige gebruikers
van deze lijst op de hals halen. (nee ik ben niet dom, rechts radicaal, geen
hekel aan buitenlanders, speel niet graag op onderbuikgevoelens in, nee geen
gebrek aan historisch besef - en ja zeker wel patriottistisch). Van welk niveau
mijn houding in deze discussie is mag iedereen voorzichzelf bepalen - van de
meesten weet ik het al wel.

Geheel in de huidige Zeitgeist van normen, waaren en integreren pleit ik voor
overwegende eentaligheid op deze lijst, gelijk het manifest want Nederland is
niet defacto niet tweetalig (dan is het op zijn minst zeventalig, net nog
gecheckt hier op de Kinkerstraat). Niet Nederlandse berichten graag op zijn
minst van een Nederlandse samenvatting voorzien en beter nog, integraal
vertaald posten. Het kan me dan ook niet schelen of het oorspronkelijke bericht
in het Engels, Spaans, Chinees, Duits, Frans of Russisch zijn.
OF pas het charter aan en schep duidelijk in deze kwestie, dan valt er ook niets
meer te klagen. Dank u wel.