theartist on Thu, 17 Mar 2005 01:16:53 +0100 (CET)

[Nettime-nl] gezocht: de kunstenaar als voksmenner

Nettimers,

WIE:
Ik zoek kunstenaars die net als ik hun werk gebruiken om de politiek, de
media en het volk te mennen?

WAT:
Zoals de meeste wel weten heb ik met het hedendaagse mediakunstwerk “52
x Van Loon” (90-803974-2-3), op internet beter bekend als Volksmenner
(=http://www.erikvanloon.nl/volksmenner/nl/inhoud.htm), van mei 2002 t/m
mei 2003 wekelijks een ingezonden brief verstuurd aan verschillende
binnen- en buitenlandse dag- en opiniebladen en alle 150 Tweede Kamer
leden, met als doel de politiek, de media en het volk te mennen. Het
resultaat was verbluffend en is niet onopgemerkt voorbij gegaan. De 52
brieven zijn maar liefst 96 keer gepubliceerd in binnen- en buitenland
met een totale oplage van zo’n 25.000.000 stuks. Bovendien zijn de
brieven tientallen keren besproken in de Tweede Kamer.

Behalve het mediakunstwerk Volksmenner kennen jullie mij wellicht ook
van mijn kruistocht tegen de Euro “Kunst Verenigt Europa”, mijn
nageëigende Europese schilderijen “2000 Meesterwerken”, mijn
vrijheidsballet “VRIJ” en mijn 11 uur durende stilte reportage “A Victim
Perspective” die op 7 en 8 mei 2005 in het Historisch Museum Rotterdam
zal worden vertoond.

HOE:
Herken jij je in mijn werk en wil jij net als ik de media, de politiek
en het volk mennen. Reageer dan snel door een e-post te sturen naar
dekunstenaar**at**erikvanloon.nl want ik ben op zoek naar gelijk
gezinde.

Alvast bedankt,

Erik van Loon, /.\|
Beukelsweg 81a