keesstad on Wed, 22 Jun 2005 23:09:26 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Google vindt vertrouwelijke web-informatie

> Afgaande op de talloze slordige persberichten [liefst in html]
> en alle artikelenzonder onderwerp, houd ik het op gewoon
> lapzwanzerij, maar om die te bestrijden ..
> ..  zul je het halve hbo moeten voorlichten ..
>
> groet,
> cep.

Lapzwanzerij zelf. Wat moet ik nou met een onbegrijpelijk engelstalig
bericht van je over een of ander wet in Amerika? En wat heeft dat te
maken met 'slordige persberichten of artikelen zonder onderwerp'. Het
ingezonden berichtje was een keurige korte melding van het feit dat de
zoekmachine zaken uit je website opdiept die je zelf helemaal niet
publiek wilt laten zijn. Aangezien steeds meer mensen en kluppies met
eigen websites werken, is het wel goed om dat te weten. We zijn niet
allemaal van die geniale profs die de hele dag achter, in, of voor de
computer zitten. Enige probleem was kennelijk dat de bronvermelding
niet naar het artikel zelf linkte, maar naar de website van het blad waar
het in stond en dat een van de nettime-lezers daardoor op allerelei
existentiele levensvragen bleek te stuiten. (kennelijk stond het op de
voorpagina, dus was je er anders met die link wel op gekomen, maar
was die ondertussen alweer veranderd). Get a life.