Tjebbe van Tijen on Thu, 18 Aug 2005 21:42:24 +0200 (CEST)

Re: Betr.: [Nettime-nl] KWAK DIE ZAK EN STEUN JE VUILNISMAN -

ik begrijp dat je zelf enige ervaring hebt met het ophalen van vuilnis

Johanneke

verder begrijp ik niet je opmerking |per definitie de kant van de stakers kiezen"

ik doe dat per geval zoals ieder weldenkend mens...

alhoewel ik wellicht ook de kroonprins zou steunen als hij in staking kiest te gaan
ik zou hem zelf bidden om levenslang in staking te blijven... beter voor hem en voor ons

maar waarom behoeft het betoog
dat als zij die het minder aangename en tegelijk minder betaalde werk verrrichten
door mij gesteund worden?

zo zou ik ook blindelings de staking van bordewasser steunen, of van schoonmakers (daarmee heb ik zelf ooit wat leerstof in deze opgedaan)

of het nu in dit geval de bonden zijn die het regelen... doet weinig af aan mijn gevoel van solidariteit

zeker als het een wilde staking zou zijn zou ik deze ook steunen..
nu valt er weinig te steunen...
maar mij viel de brief van de burgermeester om mij stink zak maar binnen te houden
niet goed...

en wellicht kun je specifiek zijn als je meent te weten dat het loon van een vuilnisman zo gek nog niet is

en daarbij ook meenemen... dat er na een dag werk of een week, maand, jaar, ga maar door
geen enkel extra profijt te trekken valt dat je de vuilnis hebt opgeruimd van anderen...

iets wat weer anders is bij de flauwe verweachtingen of soms goede... die intellectuele arbeid in zich draagt..
daar kun je iets bijschrijven op je CV... of wat dan ook suggereren om je positie op de arbeidsmarkt te verbeteren...

als je CV volstaat met vuilnis ophaal dagen... zit daar geeen meerwaarde aan

of zie jij dat weer anders?

met vriendelijke groet

tjebbe