Maaike Lauwaert on Thu, 5 Jan 2006 13:55:08 +0100 (CET)

[Nettime-nl] Symposium Duitse Collectie

Geachte,
Beste,

Op 10 februari aanstaande wordt in het Koninklijk Instituut voor het
Kunstpatrimonium (KIK) een symposium georganiseerd rond een bijzondere
collectie grootformaat beelden tijdens de eerste wereldoorlog in België
gemaakt door Duitse fotografen.

Het programma ziet er als volgt uit:
In de voormiddag een bezoek aan enkele archieven op de site van het
Jubelpark (Brussel) (inschrijven vooraf)

In de namiddag spreken:
Christoph Roolf spreekt over de Duitse Wetenschapspolitiek in het bezette
België
Christina Kott spreekt over de plaats van de fotografische campagne binnen
de kunstpolitiek van de bezetter
Marie-Christine Claes bespreekt de collectie zelf, zijn herkomst en rol in
het KIK
Nathalie Minten geeft technische informatie over de negatieven en de prints
Marc De Blieck licht zijn rephotography project rond deze collectie toe
Dirk Lauwaert geeft enkele beschouwingen op basis van beeldanalyses

Voor informatie kunt U terecht op het volgende webadres:
http://www.kikirpa.be/
adres: Jubelpark 1, 1000 Brussel (te bereiken langs de Renaissancelaan).
Tel : +32.2.739.67.11

Ik verheug me erop U op deze dag te mogen begroeten.

Dirk Lauwaert