Leo Reijnen on Wed, 8 Feb 2006 12:11:33 +0100 (CET)

[Nettime-nl] Re: Does humor belong in Islam?

Ik denk dat humorloosheid een kenmerk is van alle fundamentalisten, religieus dan wel ideologisch geïnspireerd. Humor heeft te maken met zelfrelativering en daartoe zijn dergelijke mensen niet in staat, lijkt het.

Overigens: als Frank Zappa ergens niet om zou kunnen lachen, is het wel omschreven te worden als een 'hippie', al dan niet oud of dood, want aan hippies had hij een bloedhekel.

Walked past the wig store, danced at the Fillmore
I'm completely stoned, I'm hippy & I'm trippy
I'm a gypsy on my own
I'll stay a week & get the crabs & take a bus back home
I'm really just a phony, but forgive me
'cause I'm stoned
(uit: /Who needs the Peace Corps?/ (1968))

Ziet hoe onwetendheid leidt tot voor grote groepen aanhangers onnodig kwetsende uitlatingen! :)
Ik eis niet minder dan het afhakken van... Ach nee, dat zou Frank ook weer niet willen.

Leo Reijnen

Ron Peperkamp wrote:

[knip]
Kúnnen ze dan gewoon geen rake grappen verzinnen? Om een oude hippie maar eens te parafraseren: Does Humor belong in Islam?
[knip]
----------------------------------
Ron Peperkamp
ron@peperkamp.nl