Koen Martens on Mon, 23 Oct 2006 11:56:45 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Hoe klinkt de stad?

Tjebbe van Tijen via Chello wrote:
> is het onderwerp van hedendaagse geluidscultuur, de stad als pretpark,
> luchtvervuiling en de mogelijkheden om via door burgers georganiseerde
> meet-netwerken om tot een beter leefklimaat alsook een mooier klinkend
> stadslandschap te komen iets dat niet op de Net time lijst past?

'een mooier klinkend stadslandschap', dat is wel erg objectief niet
waar? Je geeft zelf al aan dat er een heleboel mensen zijn die harde
muziek wel waarderen. Mischien is het inderdaad wel zo dat er in de
binnenstad van Amsterdam geen plek is voor kluizenaars? Ik weet het
niet, ik heb nooit enig onderzoek gezien.

Werpt overigens ook de vraag op 'van wie is de binnenstad van
Amsterdam eigenlijk?'. Van de commercie? Van het handjevol bewoners?
Van de horden toeristen en bezoekers?? De laatste groep vormt in
iedergeval de grootste groep, dus democratisch gezien hebben zij het
voor het zeggen dunkt me.

Ik denk wel, dat als je van rust houdt, je beter naar het platteland
kunt verhuizen (wel goed kiezen, voor je het weet woon je weer onder
 een aanvliegroute). Of een paar oordopjes kopen.

Tot voor kort woonde ik langs de snelweg (ja, in Den Haag heb je
snelwegen in de binnenstad, daar is je mr. visserplein niks bij),
dankzij een paar oordopjes was het 's nachts sereen stil. Het raam
kon echter nog steeds niet open, dus ik ben toch maar verhuisd
uiteindelijk.  Nu woon ik in de bouwherrie van Den Haag Nieuw
Centraal, maar het raam kan wel weer open!

Waar ik maar mee wil zeggen, als een heleboel mensen verschijnsel A
als gewenst zien, en jij toevallig langs verschijnsel A woont, dan
is het vechten tegen de bierkaai om verschijnsel A te doen verdwijnen.

Gr,

Koen