Richard Reekers on Mon, 4 Jun 2007 22:09:26 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Ook/zelfs ik ben dé persoon van 2006 (Time) | e-debatstarter

Beste Nettimers,

Graag deel ik het volgende met jullie ter overweging --

Vorig jaar waren 'wij' volgens Time Magazine dé persoon van het jaar. Of
beter gezegd "you" als in: user, uploader, sharer, noem maar op. Is het
ook aan you voorbijgegaan? Aan mij voor het grootste gedeelte wel. Tot een
paar dagen geleden. Ter illustratie:

1. Huisvlijt om het punt te maken dat de charismatische bezieling van
Fortuijn nog steeds niet is opgepakt:
http://www.youtube.com/watch?v=BjZplrmWY5s

2. Wildenthousiast attendeer ik jullie verder op deze 8 minuten durende
'amateur'natuurfilm:
http://www.youtube.com/watch?v=LU8DDYz68kM
(Niet geschikt voor PvDD-kijkers, alhoewel...)

Gezien? Ongelooflijk he? Nu de gedachtensprong voor nu over 5 a 10 jaar:

Alles dat commercieel of anderszins voor de eerste keer gemaakt/bedacht
wordt, moet voor de eerste keer gemaakt/bedacht worden. Maar dan... is er
nog ruimte voor commerciele TV als er webtv(portals) bestaat? En nieuws?
En over rechten (creative commons bijv.) maar te zwijgen, en..., en...?

In '99 was het allemaal goud dat blonk aan de horizon van de
informatiemaatschappij. In de tweede helft van '01 zakte die belofte als
een plumpudding in elkaar. Nu al heeft voor mij die toekomst weer aan
glans gewonnen. Ik zou graag weten hoe jullie dat zien, nu en voor
'later'.

Hopelijk tot dan, voor nu teken ik,
Met nog steeds een rotsvast vertrouwen in een 'goede' toekomst,

Richard Reekers | NewDay.nl