Menno Grootveld on Wed, 7 Jan 2009 01:30:24 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Wanbeleid telecombedrijven

Koen Martens schreef:

> Dat heeft helemaal niets met de telecom bedrijven te maken, maar alles
> met apple. Iedere andere willekeurige telefoon kan je als modem
> gebruiken op je laptop, behalve de iphone.

Is daar dan een reden voor? Volgens mij is dat helemaal niet in het
belang van Apple...

> Als mensen gewoon eens zouden stoppen met het kopen van proprietaire
> troep zoals iphones, of ipods die je niet eens met willekeurige software
> van muziek kunt voorzien, maar alleen via de apple software, dan zou het
> er allemaal een stuk aangenamer op worden.
>
> Maar ach, iPruttel is de hype, iPruttel is mooi, iPruttel is duur. En
> geef vooral anderen de schuld van je eigen merkengeilheid! Wie troep
> koopt, moet op de blaren zitten?

De iPhone is anders wel het beste mobieltje (met veruit de beste
applicaties, afgezien van die ontbrekende modemfunctie dan) dat ik ooit
heb gehad. Overigens denk ik dat Apple uiteindelijk het meeste geld gaat
verdienen aan die App Store, dat is echt een meesterzet. Maar ja, je
hebt gelijk. Het kost allemaal geld en je geeft het uit zonder dat je
het goed en wel in de gaten hebt. Maar troep is het niet.