Frank Meeuwsen on Fri, 7 May 2010 12:05:36 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Lancering boek Bloghelden over de geschiedenis van de Nederlandse blogosfeer

De afgelopen maanden heb ik hard gewerkt aan het boek Bloghelden. Een
verzameling interviews, verhalen en herinneringen die (een deel) van de
Nederlandse webloggeschiedenis beschrijft. Van de eerste nieuwsbrieven als
Daily Planet en ewave via de opkomst van Alt0169, Tonie.net, Sikkema naar
geenStijl, Marketingfacts en Blogo. De periode die ik beschrijf is van 1996
tot 2005. Het boek claimt niet volledig te zijn, maar biedt wel inzichten en
verhalen uit de begindagen.

Op 25 mei ligt het boek in de winkel en dat vier ik met een
boekpresentatie/weblogmeeting op dezelfde dag. Van 18.00 uur tot 21.00 uur
bij Setup Utrecht met sprekers Anne Helmond en Ernst-Jan Pfauth. De toegang
is gratis, maar inschrijving is wel zo handig om te weten hoeveel drank we
nodig hebben. Dat kan op http://bit.ly/boekpreso