Lex Slaghuis on Fri, 21 May 2010 13:12:06 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] HackdeOverheid! - of is het "De Overheid Hackt Ons"?

HackdeOverheid is geen initiatief van de overheid, ughh nee.
Tijdens HackdeOverheid is juist de overheid te gast. Wat betreft de sponsoring: Doordat we diverse kleine potjes hebben gevonden zijn we niet afhankelijk van een overheid of overheden in het algemeen. Het betekent enkel dat men geen eigen boterhammen hoeft mee te nemen.
Als laatste  merk op dat ambtenaren die naar HDO komen niet zomaar onder het standaard gremium ambtenarij  geschaard kan worden. Immers een pro opendata standpunt is echt nog niet normaal in overheidsland, en in overheidsland afwijken=niet goed.

Een site als openkvk illustreert juist de tegengestelde belangen: kvk verdient goed met overheidsinformatie, net zoals het kadaster, en er zijn nog vele andere voorbeelden te noemen.

My 2 cents

Lex Slaghuis