Tjebbe van Tijen via Chello on Sat, 13 Nov 2010 01:43:56 +0100 (CET)

[Nettime-nl] Kamerlid PVV Lucassen: lage bomen worden omgekapt – hoge bomen buigen en blijven

Kamerlid PVV Lucassen: lage bomen worden omgekapt â hoge bomen buigen en blijven

November 13, 2010 door  Tjebbe van Tijen

de geÃllustreerde en van links voorziene versie staat op de Hinkende Bode/Limping Messenger

http://limpingmessenger.wordpress.com/2010/11/13/kamerlid-pvv-lucassen-lage-bomen-worden-omgekapt-hoge-bomen-buigen-en-blijven/

âWie vrij van zonden is werpe de eerste steenâ â

âik volg nu al een paar dagen de affaire rond het tweede kamerlid voor het PVV Lucassen (agressief gedrag en veroordeling wegens ontucht)  en alhoewel ik een hardgrondige afkeer van het PVV heb, is mijn afkeer van huichelarij nog groter. Wie zette deze roep om aftreden van een wat woest PVV kamerlid die ooit veroordeeld is en er met een voorwaardelijke straf vanaf is gekomen in gang, vraag ik mij dan af. Is de verstoring van het wankele evenwicht van het democratisch model âde meerderheid die beslist = de helft +1â niet de belangrijkste reden?
Het oude adagium âde vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden nietâ komt dan weer bij mij op.
Politicus Lucassen als bedrijver van seks met ondergeschikten en beticht van het bedreigen van zijn burenâ Wie was ÃÃn van de malformateurs van dit kabinet in opdracht van koningin Beatrix? Jazeker huisvriend van het paleis, Ruud Lubbers, die in Washington een secretaresse in de billen kneep en daar voorwaardelijk onderuit wist te komen. Wie is nu kersvers Minister van Immigratiebeperking en het Reisbureau Wilders? Jazeker opgestapte burgervader van Maastricht Leers vanwege zijn handel en wandel in Bulgaarse villaâs. Wie is nu toezichthouder bij de ABN na eerst het zicht verloren te hebben op de DSB bank? Was dat niet de beste minister van financiÃn ooit?
Als in het politieke landschap van Nederland hoge bomen buigzaam sterke winden weten te doorstaan, waarom zou een verkozen kamerlid met een eenvoudige stamboom (*) als ex sergeant Lucassen dan gekapt moeten worden? Iemand die ooit in de fout is gegaan, betrapt en veroordeeld is, kan daar van geleerd hebben en dient niet tot in eeuwige dagen uit publieke ambten geweerd en uitgestoten te worden.

Ooit (mei 2006) gebruikte ik deze stenigingsprent ter verdediging tegen huichelpraktijken die een een andere politica uit de tweede kamer betroffen, wier standpunten eveneens niet de mijne zijn,  Hirsi Ali, omdat zij door VVD minister Rita oneigenlijk behandeld werd: âHirsi Ali voor kinderen verklaardâ was de titel van een gedichtje dat ik schreef met deze deze twee eerste coupletten, waarbij verstoting en verbanning ook aan de orde waren:
Ieder kind weet het,
al was het maar uit het jeugdjournaal:
barbaarse Afghanen, primitieve Nigerianen,
en ander fanatieke moslims:
zij stenigenâ
en dan met name vrouwen.
Dat mag niet. Dat moet niet!
Wij Nederlanders stemmen daar niet mee in.
Wij sturen zelfs een beschavingsleger
naar de uitlopers van het Himalajahgebergte
om daar verandering in te brengen.
Nederlanders zijn altijd nette mensen geweest.
Als iemand afwijkt van de juiste weg
zijn verstoting en verbanning onze middelen bij uitstek.
Kijk er de vaderlandse geschiedenis maar op na.
Steniging besmeurt onze schone stoep.

In mijn gedachten doemt nu kamerlid Lucassen op achter dit zelfde beeld, zei het slechts als inzicht opwekkend âzinnebeeldâ: Steniging van de heilige Stephanus uit âSchouwtooneel der martelarenâ 1738 getekend door Jan Luyken (1649-1712).

[tableau met gecombineerd portret Lucassen en prent steniging]

klik beeld voor grotere versieâ

=======
(*) De CV van Lucassen zoals op 12 november 2010 nog steeds te vinden op de web site van de PVV

http://www.pvv.nl/index.php/fracties/tweede-kamer/eric-lucassen/cv.html

Biografie

Eric Lucassen maakte de verloedering en islamisering van onze wijken van dichtbij mee. Hij groeide op in een Amsterdamse volksbuurt die in hoog tempo veranderde in een achterstandswijk. Al van jongs af aan wilde Eric zich inzetten voor de vrijheid en veiligheid van ons land. Aansluitend aan zijn dienstplicht koos hij daarom voor een loopbaan als beroepsmilitair bij de Koninklijke Landmacht. Hierna heeft hij zijn twee grote passies kunnen combineren: muziek en les geven.

Als woordvoerder Arubaanse en Antilliaanse zaken gaat hij de overgang naar een nieuwe status van deze eilanden scherp in de gaten houden. Er mag geen Nederlands belastinggeld meer verdwijnen in die bodemloze tropische put. Verder gaat hij zich inzetten voor een gezonde woningmarkt. Er moet snel een eind komen aan de softe aanpak van de verloederde wijken in ons land.
Als lid van de vaste commissie voor Defensie zal hij zijn ruime kennis en ervaring op dat gebied inzetten voor de PVV.
âDe mannen en vrouwen van onze krijgsmacht kunnen rekenen op onze steun.â

Commissies
Nederlands-Antilliaanse en Arubaanse Zaken
Wonen, Wijken en Integratie
Defensie

Parlementaire Assemblee
NAVO

Onderwijs
Secundaire Vorming Onderofficieren KL
Algemene en Hogere Instructiebekwaamheid
Koninklijke Militaire School
Atheneum

Loopbaan
Lid Tweede Kamer der Staten-Generaal