Patrice Riemens on Tue, 25 Oct 2011 10:52:15 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] To Maastricht with Love ...

Zondag gebruikte ik mijn JUMBO NS dagkaart (E 13,50) om naar Maastricht te
gaan en (o.a.) vrienden in knuffelkraakpand LandBouwBelang (LBB) op te
zoeken.

Maar treinen in het week-einde betekent tegenwoordig avontuur. Hoewel ik
de mazzel had dat de 07.53 van A'dam Zuid naar Eindhove 7 minuten te laat
reed en ik 'm dus om 08.00 te pakken kreeg, had ik de pech dat ie die dag
niet verder dan Geldermalsen reed.

Daarna ging de rit naar 's Hertogenbosch per bus verder. Bus? Het bleek
een luukse toeringcar waar ik graag tot Maastricht en verder was blijven
zitten, en dan ook nog vooral wegens de chauffeur. Die maakte eerst
allerlei jolige grappen over het waarom wij treinreizigers allemaal in een
bus zaten ("jullie eigen vrije wil"), wees op de ganzen langs de weg en
bij het uitstappen werden wij uitgenodigd om onze eigendommen niet te
vergeten, maar "Blackberries kunt u gerust laten liggen, die zijn toch
waardeloos".

Maar de klapper kwam met z'n laatste zin: "geniet vooral van deze
prachtige zonnige zondag, de laatste van het jaar, volgende week gaat het
regenen en is uw geld op de bank meteen 40% in waarde gedaald".

HEU? Ik ben dus nog een beetje bij hem blijven kletsen - hij meende het
echt, en hij zou best wel gelijk kunnen krijgen (dat zei ik hem ook). In
de Volkskrant van donderdag stond ook een op-ed die om een nieuwe Pieter
Lieftinck vroeg...

Geldsanering, 'corralito', afstempelen. Zegt u dat wat? Het komt eraan,
"read my lips" - ja ook dat zei die bus chauffeur.

En ik had ook het OB kado boekje bij me, Het Leven is Verrukkeluk van Oome
Remco. 50 jaar oud en nog niet gedateerd zegt menigeen. Klopt. Lees dit er
maar op na:

'Fijn' zei Panda tevreden. 'Ik ben niet zo erg gesteld op arme mensen. Ze
kosten alleen maar tijd en je hebt er niets aan. Armoede is natuurlijk
geen schande, maar is vaak erg vermoeiend om aan te zien. En arme mensen
worden nooit rijk, al geef je ze een ton. Ze zeggen dat rijk zijn niets
met geld heeft te maken. Het is een manier van leven. Maar ik zou toch
niet graag rijk zijn zonder geld. Zonder geld is het erg moeilijk om van
je rijkdom te profiteren. Geld is het allebelangrijkste in het leven. Geld
en lichamelijke liefde. Ik ben blij dat ze bestaan.'

Cheers, see yah next week!
patrizio en Diiiinooos!

Oh ja, LBB was fantasties, ga es een kijkje nemen! (Kruidvat heeft nu NS
Dagkaarten voor E 12,95)