Henk Ellermann on Sat, 13 Feb 1999 14:00:03 +0100 (CET)

RE: nettime-nl: Frustratie Frustratie... nog steeds geen kabel

Dag,

<<Over de kabel schreef Jos Verhoeff eens>>

Heel Rotterdam is aangesloten...
Alleen een paar huizen in het oude westen nog niet

Dat is natuurlijk treurig, vooral als  je daar woont, maar het kan echt nog
wel erger. Ik woon (ahum) in Heerlen en besloot mijn kabelmaatschappij eens
te vragen of ik hun voorzieningen al kon gebruiken voor het Internet. Het
antwoord laat zich het best samenvatten als.. "watte?"". Zij het met wat
kwalificaties, vandaar dat ik nog even verder ga.

Van hot naar her ben ik gestuurd, via de telefoon dan, om ten lange leste
terecht te komen bij een bedaarde Limburger die 'er over ging'. Hij legde me
omstandig uit dat het Internet voorlopig nog niet via de kabel mijn huis in
zou komen. Want als ze het deden, dan wouden ze het ook goed doen. Nee, niet
zomaar iets beginnen. Kortom: na een half uur van dit soort dynamische
prietpraat zakte mij de moed in de schoenen en ben gaan kaarten, naast het
drinken van een flinke Groningse borrel natuurlijk. Dat heb je af en toe
nodig hier in het Limburgse Heerlen.

Desondanks heb ik het een week of twee later nog eens geprobeerd. Na de
inmiddels verwachtte omzwervingen langs talloze obscure telefoonnummers,
kwam ik weer bij iemand terecht, 'die er over ging'. Nee, een andere. Dit
exemplaar vertelde me dat de 'infrastructuur' nog niet goed was, dat er aan
gewerkt werd, en dat het nog wel even kon duren. Ver na 2000 in elk geval.
Als ik op het Internet wil komen, zo raadde hij me aan, moest ik maar eens
contact opnemen met de PTT!!!

Met een harde klap heb ik de hoorn op de haak gegooid, inmiddels volledig
doordrongen van het besef te wonen in het zwartste gat van het Nederlands
kabeluniversum. Voor Rotterdam is er hoop, voor mij ook, als ik naar
Rotterdam verhuis tenminste.

Vr. Groeten
Henk Ellermann

--
* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet toegestaan zonder