soundbox on Fri, 19 Feb 1999 14:45:35 +0100 (CET)

nettime-nl: Auteursrecht op 't net

Auteursrecht op 't net

Ik vraag me af hoe het momenteel gesteld is met auteursrecht voor onder
andere componisten op het net...is het fair, dat de consument op dit moment
belangrijker is dan de componist van een muziekstuk.......ook al zouden
platenmaatschappijen niet bestaan en zouden independent netmusician...hun
eigen werk uitgeven. Dan zelfs is een album met 12 tot 14 stukken muziek
toch nog altijd minstens  Ÿ40, - waard..............am i wrong.

ik ben medemuzikant/componist van de band Vitalis (zilveren harp 1996) .
Heb een hekel aan het gedrag van de platenmaatschappijen.....maar
muziek....kan onmogelijk....minder waard worden...simpel omdat je het zelf
kan copieėren.

Albert Hartwig
product manager REMI RECORDS
http://www.casema.net/~soundbox
--
* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet toegestaan zonder