Marja Oosterman on Fri, 9 Apr 1999 18:12:27 +0200 (CEST)

Re: nettime-nl: dAN: kunstenaars en kleine galeries

At 10:43 9-04-99 +0200, Jeroen  Goulooze wrote:

>-Momenteel komen de meeste inkomsten van galeries uit een publieksgroep
die geen band heeft met het internet en daar ook zijn informatie niet
vandaan haalt.
>-Digitale kunst is (nog?) niet iets waar een kunstkoper in zal beleggen.
Een wat vreemd punt misschien, maar verklaart een zekere afstand tot het
digitale.

Gronings of Amsterdams.. de zakelijke insteek van een galeriehouder is
overal hetzelfde ;-)

>-Deze galeriehouder stelde persoonlijke contacten boven het laten zien van
wat ze in huis hebben op een site met jpg's (vaak iets mindere kwaliteit
bovendien).

Die man snapt dus niet dat een fotootje kan opwekken om naar z'n galerie te
komen.

>Er zit uiteraard ook een stukje geschiedenis aan vast: een paar jaar terug
probeerde iedere boerenlul die zich provider noemde een zakennet en een
kunstenaarsnet op te richten. Een kunstenaarsnet is leuk, geeft content en
doen we iets goeds voor die kunstenaars, kunnen zij hun werk verkopen want
dat wordt straks booming business,

Dat hebben we ook gemerkt. We hebben niet gewerkt met de 1e enz.. het maakt
ons nl. niet uit waar iemand op het net staat, we zijn slechts schakelpunt
;-) en serieus uit op het voor armlastige kunstenaars allemaal wat beter
maken.. maar ja, wij zijn ook meer van de E-Culture dan de E-Commerce ;-))

>Daarnaast heb ik bij de galeriehouders die ik geinterviewd heb een vreemde
neiging bemerkt: zodra je ze een uitspraak in de mond legt over het soort
kunst dat ze in huis hebben worden ze een beetje huiverig. Alsof ze met de
keuze voor iets bang zijn om te zeggen: en al het andere daar ben ik tegen.
(kan de Groninger situatie zijn, die is een beetje bizar).

Ach, wat dat betreft zijn kunstenaars en galeriehouders goed vergelijkbaar...
Enne.. ooit zei Rita Beintema (ex-yoga-docent, boekschrijfster over yoga
enz.)" 'Niets is negatief of positief, tot je er zelf een etiket opplakt'
En wie wil er nou een etiket op zichzelf?

H.groet,

Marja

NoPapers, digitale uitgevers... virtualiter
Postbus 85333, 3508 AH  Utrecht
Email: info@nopapers.nl
Fax:    030-2543424
Tel.:    030-2544519 (ma t/m vrij 10-16.00 uur)

<http://www.dan.nl/>De Agenda van Nederland
kopij per Email:  redactie@dan.nl

<http://nopapers.nl/nfl/>NoPapers Finance Liga
E-Culture ..)
--
* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet toegestaan zonder