Marja Oosterman on Sat, 1 May 1999 15:27:15 +0200 (CEST)

Re: Antw: AW: nettime-nl: herwaardering muziek

At 18:01 30-04-99 +0200, you wrote:

>Ik ook.....maar wel met toestemming van de artiest (let wel ik zeg hier
>niet; platenmij, manager, uitgeverij)

>Als je geld met muziek maken wilt verdienen moet je IRL optreden....hoe
>moeilijk op dit moment ook is, omdat het clubcircuit helemaal meegaat in de
>bussiness rondom de pop-/rock- etc- muziek.

Een vreemde redenering... Ook als het clubcircuit er niet in meegaat moet
je ofwel een eenmansband zijn of al een topband voor je van muziek maken
IRL kunt leven.
En dan nog... ik wil niet iedere keer als ik naar muziek wil luisteren naar
een of andere zaal toemoeten.. ik wil graag CD's blijven draaien e.d. ;-)
Dat ik dan voor die CD moet betalen vind ik heel normaal..

>Ik vind de prijs van veertig gulden heel normaal voor een CD en betaal het
>graag zolang dit geld niet voor 80% bij de platenmij's en hun zogenaamde
>overhead blijft hangen. En dan zou in het geval van een hoge oplage de prijs
>wel omlaag kunnen.

Die 'overhead' is soms wel aan de hoge kant ja.
Maar als je goede afspraken hebt met je platenmij is een niet onbelangrijk
deel van die overhead voor publiciteit die de verkoop van je CD moet
bevorderen.

Je CD's uitsluitend verkopen bij IRL-optredens is zelden een lucratieve
bezigheid.

Misschien wel leuk om te weten in dit verband:
De Agenda van Nederland had tot voor kort vaak platenmaatschappijen als
sponsors van hun ZoekPrijsVraag. In plaats daarvan kunnen
bands/soloartiesten nu hun CD langs die weg promoten.
Je kunt daartoe je CD insturen naar
Redactie ZoekPrijsVraag
Postbus 85333
3508 AH  Utrecht.

De CD komt in ieder geval in de prijzenpot. Word je verkozen tot CD van de
maand, dien je 10 exemplaren ter beschikking te stellen en krijg je een
maandlang de foto van je CD met link enz. op de Zoekprijspagina.

Vr. groet,

Marja

NoPapers, digitale uitgevers... virtualiter
Postbus 85333, 3508 AH  Utrecht
Email: info@nopapers.nl
Fax:    030-2543424
Tel.:    030-2544519 (ma t/m vrij 10-16.00 uur)

<http://www.dan.nl/>De Agenda van Nederland
kopij per Email:  redactie@dan.nl
andere zendingen: zie adressen NoPapers hierboven.

<http://www.nopapers.nl/nfl/>NoPapers Finance Liga
E-Culture ..)
--
* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet toegestaan zonder