Alexandru Patatics on Mon, 25 Mar 2002 18:03:09 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Open Source - project / raspuns pt. Bogdan A. & Night Shot Series

//nettime-ro
& raspuns (deschis) pt. Bogdan A.

Bine ! OK ! - Open Source poate fi un proiect foarte vast, nerealist poate
tocmai datorita acestui fapt... insa este in acelasi timp 'integrator' ->
potential capabil sa propuna o 'directie' insa incapabil (ca proiect
singular al unei persoane, organizatii sau fundatii) de a o realiza in
virtutea unei 'strategii generale' - de vreme ce raspunsul atitor alte
institutii, ONG-uri etc. este la fel de rezervat si axat pe ceea ce numesti
tu <individualismul lor "natural">.

Open Source duce la extrem o atitudine colaborativa de care se pare ca prea
putini au nevoie la aceasta ora. In final, cu totii putem sa ne vedem de
treaba si fara OS -> este ceea ce facem zilnic si in mod personal, fireste!

Si totusi...

Recent am lansat impreuna cu un grup de tineri (studenti) o actiune care s-a
dovedit a fi fost o reusita, chiar si din p.d.v. 'alternativ' institutional
(pt. ca am organizat-o pe fundatia F O R M A T ) - este vorba de ceva cit se
poate de concret - o expozitie seriala cu un numar relativ mare de
proiecte -> 11 - denumita la sugestia tinerilor 'Night Shot Series' - adica
cite un proiect realizat / seara, cu un soi de 'vernisaj' - dar mai mult
punct de intilnire de la ora 7, la galeria 2/2 (un spatiu de numai aprox. 5
m2).
Ceea ce am remarcat a fost nevoia de comunicare, de apartenenta la un grup,
la o actiune, care a generat o coeziune specifica intre public si
participanti, rezultind si din partea altora, o intentie clara de reeditare
a acestui tip de proiect si chiar de colaborare directa in cadrul fundatiei
F O R M A T .

Exista deja un asemenea precedent care poate fi folosit ca baza pentru
initierea altor actiuni care pot sau nu tine de o strategie integratoare
(cum este propunerea OS).
In final ideea este de a putea oferi acea alternativa care lipseste din
spectrul obisnuit al 'sistemului' actual (fie ca e vorba de invatamint,
spatii de expunere, suport tehnic, 'link'-uri etc.)
Este nevoie de asa ceva ?
Pai ceea ce aud eu invariabil de la tineri este ca nu au posibilitatea sa
dezvolte proiectele de care ar fi interesati, din pricina incompetentei
mediului institutional in care sint ei integrati, din cauza lipsurilor in
ceea ce priveste dotarea cu echipamente tehnice - sau daca ele totusi exista
sint inabordabile, dosite, incuiate cu intentiile cele mai bune... pentru a
nu se degrada prin folosire neadecvata.
La celalalt capat al 'osului' roade dupa cum ai remarcat fie individualismul
prudent, fie invidia unei potentiale reusite a celuilalt. Ce mai ramine 'la
mijloc' e greu de spus...
Asa ca revenind la lucrurile care pot fi totusi facute (integrate sau nu
unei strategii formatoare liber asumate - gen OS) e bine daca o atitudine
colaborativa poate genera o stare de spirit in care sa se lucreze in sfirsit
intr-o echipa cit de cit bine definita ca scop in finalizarea unei actiuni.
Iar daca acest gen de colaborare naste anumite necesitati - gen cursuri,
prezentari, 'workshop', 'media-lab' expozitii in spatii alternative etc. -
si ar exista cine sa o faca, plus un minim necesar financiar care ar putea
acoperi costurile, nu vad de ce ne-am limita ca principii... cu alte cuvinte
eu nu vad un "risc" prea mare cind spunem ca "stim/vrem sa facem "orice!"
pentru care manifestam un anumit tip de entuziasm si interes... (distinct de
constringerile sistemului).

// ap