Dan Masca on Tue, 21 Oct 2003 16:39:00 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] retransmis : Aparitie la http://www.liternet.ro

Dragi prieteni,

placerea de a va anunta aparitia unei noi e-carti editate de LiterNet.

Va oferim acum volumul :

56. Bogdan Suceava : Imperiul generalilor tarzii si alte istorii (cu
ilustratii de Andrei Manescu).

Toate cartile aparute la editura LiterNet pot fi descarcate gratuit din
situl Liternet, de la adresa

http://editura.liternet.ro

Formatele in care este disponibila cartea sint (toate softurile necesare
citirii formatului ales sint de asemeni disponibile gratuit in sit):

1.    Acrobat Reader (.pdf) un soft usor de manevrat si elegant. Permite
printarea.
( http://editura.liternet.ro/click.php?id=56&ver=pdf )
2.    Html pentru citit on-line (.html) cel mai usor de minuit, dar nu
accepta formatari speciale
( http://editura.liternet.ro/click.php?id=56&ver=html )
3.    Html zipat pentru download (.html) cel mai usor de minuit, dar nu
accepta formatari speciale. Permite printarea.
( http://editura.liternet.ro/click.php?id=56&ver=zip )

LiterNet (pentru cei care nu sint inscrisi si pe lista Programului
Cultural) e suficient sa trimiteti un e-mail fara nici un text la
carti_LiterNet-subscribe@yahoogroups.com

Argument :

Schitele romano-americane - bune foarte bune si excelente ca ritm si
vigoare, ca nervozitate a observatiei si inteligenta artistica - ale unui
scriitor obsedat de ,,tehnica" si naturaletea cu care magicul creste din
real, enigma din concret. Cititi-l fara vreo formula lichidatorista -
personal, nu renunt la imprudenta unui entuziasm, totdeauna necuviincios
printre romanii exigenti foarte.

(Radu Cosasu)

*****

Bogdan Suceava imbina in povestirile sale stiluri oarecum diferite, timpuri
de ieri si de azi, personaje de toate felurile, de la cele umile, simple,
la cele erudite. Epoca ceausista se intilneste cu cea de dupa, dar si cu,
de exemplu, spatiul universitar american. Prin unele parti se simte
influenta unui Marquez, prin altele limba veche romaneasca da culoare si o
alt fel de caldura intregului. Si, cu toate ca tot ceea ce scrie B.S. se
revendica de la o realitate traita sau doar povestita, impresia de ansamblu
este ca elementul fantastic e la el acasa. Personajele sale, extrem de bine
exploatate astfel incit cititorul sa recunoasca din start "prototipul"
caruia ii apartin, sunt inzestrate cu umor, care devine o trasatura
constanta.

Poate gresesc, si tocmai autorul este cel care, uzind de propriul umor,
transfera parte din el asupra eroilor sai. Ludicul, si el, este aici la el
acasa. Mai mult decit inteligenta personajelor, Bogdan exploateaza
infantilismul lor, prin intermediul caruia reuseste sa dea atita culoare
fiecarei nuvele in parte. Punctul de interes se muta in diferite zari, de
la Bucurestiul de dinainte de 1989 vazut prin ochii unui copil, la viata de
la tara a celor simpli si "inapoiati" care primesc in dar un computer din
Canada pe care-l confunda cu diferite obiecte, negasindu-i nici o
utilitate, ba chiar speriindu-se de el, ca de ceva trimis de diavol. Pina
si realitatea politica de imediat de dupa revolutie este surprinsa nu numai
cu acuratete maxima, ci si cu umorul cu care cititorul deja este obisnuit.

Bogdan Suceava are talentul si inteligenta de a face din banal ceva
exemplar, intr-o nota aparte care aproape ca lipsea din literatura romana
contemporana. Nu stiu cit de mult intirzie scriitorul matematician pe
fiecare text al sau, dar totul pare scris cu o usurinta de invidiat,
dintr-un condei, astfel ca senzatia finala este nu numai de coerenta, ci si
de rotunjire a unui intreg.

Cu marea sa capacitate de fina observatie, de surprindere a detaliului
semnificativ din orice lucru in aparenta nesemnificativ, cu certul talent
de care a dat deja dovada, cu ambitia care se pare ca il caracterizeaza,
toate astea dublate de o eruditie in devenire, Bogdan Suceava are toate
usile deschise spre literatura de mare performanta. Un nume de care cu
siguranta vom mai auzi si pentru care eu una sunt in stare sa garantez.
Cititi-l si va veti convinge. De ce scrie Bogdan Suceava? El singur ne
raspunde: "Ajungem sa istorisim in mod necesar, cind nu se mai poate
altfel." Cine scrie pentru ca altfel "nu se mai poate" este, cu siguranta,
nascut scriitor.

(Ioana Scorus)

http://atelier.liternet.ro/articol.php?art=464

Lectura  placuta!

Cu multumiri si prietenie,
Redactia Liternet (Gusztav Demeter, Iulia Cojocariu, Delia Oprea, Corina
Ungureanu, Anca Serban, Dora Ionescu, Radu Ilarion-Munteanu, Ada Demirgian,
Razvan Penescu)
http://www.liternet.ro

VA RUGAM SA TRANSMITETI ACEST ANUNT TUTUROR PRIETENILOR PASIONATI DE
LITERATURA. VA MULTUMIM !