nicu ilfoveanu on Tue, 29 Mar 2005 12:21:06 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-ro] "Muzeul de Pictura"

intr-adevar "poate cea mai mare intrebare" este despre "amalgamul
nediferentiat de nume, stilistici, intentii"... discutam deunazi cu un
curator tanar si important in peisagiul artei contemporane romanesti despre
ultima expozitie de la MNAC, si-mi spunea cum poate recunoaste o
stilistica - de exemplu pe Bitzan in pensulatzie... ce nu stia era modul in
care Bitzan facea lucrarile: pur si simplu punea imaginea intr-un
retroproiector apoi ceak-pak( adica pensulatzia) desenu' pe panza si
arrivederci roma-gata lucrarea, le lua banii si ciao - fara implicatzii
stilistice... fatza de altzii, saracii, care si-ar fi dorit o "stilistica",
dar n-o posedau defel( in afara de ala cu STcel Mare care dadea noroc cu un
pahar de zmeurica prin fereastra si care, recontextualizat, ar fi fost cea
mai tare lucrare in FAQ about Stefan the Great de la H'art Gallery...)
si, inca o data, intr-adevar de ce "Muzeul de Pictura"/ ar urma si altele -
"Muzeul de sculptura"?, "Muzeul de grafica"?, "Muzeul de mentalitati" si
apropos de 'mentalitatzi' de ce nu "Muzeul celor care nu l-au pictat pe
piticu'"?

altfel concluzia, la care am ajuns in discutzia amintita mai sus, e ca
meritul expozitiei ar fi si o provocare la alte pareri despre...

p.s. chiar in timpul vernisagiului studentzi, care n-aveau nici 10 anishori
in '89, mi-au zis ca si ei l-ar fi facut pe ceausescu pe bani!!? e?- asta da
problematica!