vladimir bulat on Tue, 5 Apr 2005 11:01:42 +0200 (CEST)

RE: Re: [Nettime-ro] ROMANIA LUI BASESCU APARA HEGEMONIA SUA

Domnule Velisar Manea,

parerea mea este una "simpla" [in categorisirea ce o dati], si ea se refera
exclusiv la prioritatile Romaniei. Personal cred ca pina la terorismul
islamic mai este si un terorism transnistrean - o bomba cu efect latent in
coasta Romaniei.
Acest "razboi preventiv", de care se cramponeaza unii si altii, a facut sa
se amine la infinit problema transnistreana, o problema deloc mai putin
importanta decit calitatea noastra de tampon militar - undeva in arealul
islamic. Despre asta e vorba atunci cind se face referire la
antiamericanismul din acest moment! Chiar ca e putin important unde mor
soldatii nostri, in Iraq, Afganistan sau Somalia...Important e sa stim de
ce face Romania acest lucru. Se pare ca e mai important faptul ca R.Moldova
e cea mai saraca si depeizata tara din arealul european, ca hegemonia
economica si ideologica a Rusiei se mentine prin Armata a 14-a, ca romanii
de acolo voteaza mereu trecutul...si ca Transnistria e locul care a
mobilizat la un moment dat mercenari cazaci care sa lupte contra unui stat
suveran cum e Republica Moldova! Va rog sa va ginditi la astfel de lucruri
si sa intelegeti de ce ar fi bine sa ne protejam soldatii, potentialul
militar si vietile omenesti,

cu interes pentru problema,

vladimir bulat

Velisar Manea <velisar_grafica@yahoo.com> wrote:
>       Strategia de aparare a Romaniei nu e in mod explicit favorabila
HEGEMONIEI americane, asta e o speculatie luata ca adevar explicit de o
pozitie antiamericana a domnului Ovidiu Tichindelanu si a majoritatii celor
care scriu in mod curent pe aceasta lista.
>       Articolul, deci, dadea bine pe aceasta lista.
>       Datele din articol sunt concrete, pozitia este si ea, evident,
concreta. Dar intre aceste date si pozitia sunt alte date si judecati.
Aceste alte date sau judecati sunt, dupa parerea mea, insuficiente sau
gresite. (Totusi scrisoarea mea era o reactie la "aspectul" listei si nu
neaparat la acest articol - adus in sprijinul unor pareri, simple, de pe
lista.)
>       E normal ca intr-un Irak dezordonat si in situatia in care alte
tari isi reduc sau retrag trupele sa existe o compensare. Unii isi retrag
trupele datorita unor presiuni la care nu pot sau prefera sa nu reziste.
S.U.A., initiatorii acestui razboi, trebuie sa-l termine asa cum au promis.
Au calculat gresit durata lui, dar asta nu-i face mai teroristi decat
teroristii. Daca trupele s-ar retrage, inclusiv efectivele noastre modeste
Irakul s-ar afla intr-o criza si mai acuta, s-ar rupe dupa razboaie civile,
terorismul nu ar mai putea fi controlat deloc de fortele lor slabe de
ordine; ar fi si mai violent, prostia lor s-ar transforma intr-un macel.
>      Au scapat de Saddam Hussein dar perspectiva transformarii in mai
multe state islamice si nedemocratice nu e buna nici macar pentru ei. Anul
care urmeaza poate transa rezultatul razboiului fie intr-un succes
(intarziat) fie intr-un esec. Retragerea ar insemna - si pentru binele
irakienilor - esecul. Acest bine, veti spune, e relativ. Dar relativismul
se opreste la marginea factorilor culturali, raul natural e universal:
moartea, durerea, foamea.
>       Faptul ca Basescu numeste strategia de aparare a Romaniei "razboi
preventiv", suna ca un latrat de pekinez dar altfel poate arata o
preocupare serioasa pentru aparare si un angajament decis in structurile
NATO, mai decis ca al multor alte tari europene.
>       Intrebare in final: ce face pozitia aceea, la ce indeamna, la
retragere? la perseverarea in demascarea unui inca ne-dovedit imperialism
american? Mai bine ne-am intreba ce sa facem cu ceea ce e evident raul si
nu cu ceea ce ar putea fi acolo "unde nu te-astepti".