integer on Sat, 10 Sep 2005 18:16:28 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] Re: Arta care injura Europa

Iulia POPOVICI

>Arta care injura Europa

In primul rind nu consider "Fuck you, eu.ro.pa" arta.
Dar, consider arta, viata descrisa mai jos.

> [...]
>Republica Moldova.
>
>Ma gandesc mult mai mult la sordidul cartierelor de tigani, al azilelor,
>strazilor desfundate, spitalelor unde cad tavane si dau pe-afara
>caloriferele, la drumul neasfaltat si noroios de dinaintea vilelor din
>Cartierul Francez, la babele care cersesc din ochi un loc in tramvai, la
>copiii in pijamale, cu catei hamesiti in brate, agatandu-se de masini in
>intersectii, la "bubele, mucigaiurile si noroiul" care sunt tot aici de pe
>vremea lui Arghezi si pe care, de tot atat timp, incercam sa le schimbam in

Asta inseamna sa traiesti in arta. Nimeni nu poate a organiza, a face un plan
spre realizarea realitatii pe care o descrii, care desi dificila, este mult mai 'meaningful'
decit peisajele standardizate (planificate) din America sau chiar Occident. Este o live art/arta traita, realizata prin
imbinarea reciproca a unor vieti reale, fiecare adaugind nuanta sa, asternind urmele sale unice, vesnice.

Perfectiunea (un standard la fel de inferior ca orice standard) nu da viata unei 'meaningful existence',
ceea ce putem observa usor in eu.ro.pa de vest si in special in America, dar si in Romania in doze mai modeste.

Nicoleta Esinencu a scris:

"Mergi pe strada si n-ai in ce da cu piciorul.
 E ca si cum ai merge prin nisip - fara sa lasi urme.?"

Sint in complet acord. A fost unul dintre primele lucruri care l-am sesizat
venind in Romania dupa 20 de ani. Aici nu se poate merge in automat
din nici un punct de vedere. Orice se poate intimpla, oricind, oriunde.

Ce vrei mai mult,
este intr-adevar, ceva de nedescris,
ceva de trait.

Gigi