Gabriel Baldovin on Wed, 23 Nov 2005 18:17:06 +0100 (CET)

Re: Re: [Nettime-ro] Replica la articolul lui Sorin Dumitrescu din Ziua

 Sa stii ca nu-l dispretuiesc asa cat crezi tu. Nu-l
 consider nici prototip penrtu generatia de aur. Plus
 de asta, generatia respectiva e ea insasi pestrita.
 Sunt artisti mult mai in varsta (bilogic) dar totusi
 "contemporani". Doar ca nu am fost de acord cu punctul
 lui de vedere. Arta lui ma cam lasa rece, insa.

 Depre identitatea romaneasca prin ortodoxie sunt de
 acord; dar hai sa mergem la Muzeul Taranului Roman
 care exista foarte bine si toate lumea e multumita. Sa
 fie lasat MNAC-ul in pace! Mai sunt si unii care s-au
 despartit de aceasta identitate, sau cel putin, o
 traiesc ambivalent si ironic. Sa-i lasam si pe
 acestia. Ei nu ar fi tot romani?

 Cat despre anularea discursului sau, pe mine nu ma
 atinge acest discurs ortodox al sau. Traiesc in felul
 meu ortodoxia, diferit de modul in care o fece SD. Nu
 spun ca al lui e gresit, doar ca nu e pentru mine.
 Dar, repet, nu spun ca nu ar trebui sa nu existe. De
 asemenea ma indoiesc c a ar trebui sa existe la MNAC.

 Daca Oroveanu a dorit sa desfiinteze arta depozitata
 prin expozitia in cauza eu ii dau dreptate. Pe termen
 lung se poate inshela; e posibil sa existe cateva
 lucrari acolo care vor fi pastrate de posteritate.
 Insa el este un metacurator acolo. Si un curator este
 cumva si un artist prin modul in care intelege sa
 organizeze o expozitie. Or artistul trebuie sa fie un
 dictator cu spatiul sau. Demersul lui SD nu are
 legatura cu spatiul MNAC si Oroveanu si-a aparat
 "dictatorial" (intr-o maniera proprie si aceasta
 actiune dictatoriala) propriul spatiu. Daca nu esti in
 stare sa mori, sa calci peste cadavre pentru spatiul
 tau ca artist, atunci poate ca nu esti artist.
 Clasicismul grec a trebuit sa dea la o parte spiritul
 egiptean. Astazi le vedem ca foarte apropiate si la
 fel de valoroase, dar daca clasicismul grec nu ar fi
 rejectat spiritul egiptean nu s-ar fi putut naste el
 insusi.

 Cat despre inlaturare a capitolului, stai linistit.
 Iconoclasmul a ramas si el in istorie. Daca tot a fost
 unu' de ce sa nu mai fie altu'? Glumesc.

 Am sa raspund si textului lui E. Kessler cat mai
 curand.

 Megalomania Galatacilor si a lui SD este aceea ca
 refuza contemporaneitatea (asta cu jocuri pe
 calculator, cu masinile astea nebune, cu muzica, cu
 filmele astea necuate etc.) avand pretentia ca "la
 contemporaneite c'est moi". a avea impresia ca asa
 ceva nu exista. Asta inseamna a distruge din atitudine
 un spirit. E de inteles. Dar daca acest spirit
 raspunde la fel, e la fel de ok. Vom vedea scorul la
 final.

 Demolarea trecutului trebuie sa existe pe domeniul
 limitat al artistului. Povestile cu recuperarea
 traditiei pe care asa-numitul postmodernism le insira
 sunt vorbe. Reinterpretarea trecutului exista;
 recuperarea lui se face in lumina contemporaneitatii.
 Eu am vazut multe cazuri cu entuziasmante mutari la
 tzara urmate de brutale res pingeri a spiritului rural.
 Razboiul intre generatii va exista atata timp cat va
 exista progres. In acest caz eu simt nevoia sa apar
 copilul artei contemporane de babau. Am vazut ca acest
 copil este considerat nascut mort, dar eu cred ca
 altcineva e mort.

 numai bine!

 http://www.baldovin.as.ro/concept.htm