vladimir bulat on Fri, 20 Jan 2006 08:41:20 +0100 (CET)

RE: [Nettime-ro] Semnificatia stencilului cu armata

Gabriel, prietene!

Oricum, sensul intial al pledoariei mele s-a cam pierdut in hatishurile
logicii, a "bunului simt", a "ecologismului" si a civilizatiei de consum -
cu toate devierile ei defintive, "neprihanite" etc.etc.

Ce propuneam eu era sa se faca o dezbatere calma, asumata, responsabila pe
marginea a doua site-uri care-si propun sa problematizeze posibilitatea
unui proces al comunismului. Asta-i tot!

Si daca tot ai adus vorba afirmind ca "Armata e gunoi", iti dau dreptate:
ASA ESTE. O spun din proprie experienta. Si sa spun doua istorioare. Una e
mediata, alta este cu mine personaj. In 1986 faceam atletism, semifond, iar
in grupul de tineri cu care ma antrenam - pe stadionul central din Chisinau
- era un tip proaspat intors din Afganistan! URSS era in plina desfasurare
armata acolo...precum bine se stie si pe la noi. Ei bine, multi basarabeni
au fost macelariti acolo de mujahedini! Se stie, amarita republica
moldoveneasca a furnizat "multa carne de tun" spre acel tinut, cu care
n-avea nici o treaba. Erai tinar, avea 18 ani puteai ajunge in Afganistan,
si impuscat, macelarit, violat...N-are rost sa continui: EI INDEPLINEAU
ORDINELE UNEI ARMATE IMPERIALE. Nimic mai mult! Adica robii unui imperiu
deveneau ostasii acelui imperiu, luptind pentru interese obscure si deloc
inocente. Ororile povestite de acel tip - supravietuit, dar ramas cu
sechele mentale si cu impotenta - nu se pot reda aici. Imaginatia umana nu
e capabila sa descrie ce-i poate face un om altui om, sau grup de oameni.
Armata exista spre a ucide sau pentru a fi macelarita!

A doua istorie e legata de biografia mea. Eram in 1988 la Kaliningrad
(fostul Koenigsberg - nu cred ca e cineva care sa nu fi auzit de acest
orash???), in fortele antiaeriene. Izbucnise la Riga o revolta populara, in
plin proces de implozie a Imperiului sovietic. Si ce sa vezi?! Cei din
fortele antiaeriene au fost mobilizate la Riga, in caz ca situatia scapa de
sub control!!! Acolo, la cazarma, am cunoscut un alt moldovean care era in
"trupele speciale" (erau si pe vremea URSS!), care mi-a marturisit ca ei nu
sunt aici pentru a fi in avangarda masacrarii populatiei dezlantuite, ci
pentru a sta in spatele nostru! Da, da. Si ca in caz de nesupunere sa ne
extermine pe noi...Ca de frica, sa ne determine pe noi sa hacuim fara mila
populatia pasnica - adica printre ei puteau fi fratii, surorile,
parintii...cam pentru asta foloseste armata sau cel putin pentru asta
folosea in URSS: sa tina in friu populatia pasnica!!! Noroc, in acel
moment, nu s-a ajuns la ostilitati...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Deci, "armata e gunoi".

Gabriel Baldovin <gabal@email.ro> wrote:
>Draga Vladimir,
>  nu se poate sa nu-l intelegi!
>
>  Probabil ca nu esti de acord cu el.
>
>  Logica lui e simpla;
>  armata are arme--armele ucid.
>  Armata a tras in 1989 pentru a-si apara conducatorul caruia i-a jurat
credinta: deci "armata e gunoi"
>  sau
>  Armata nu a tras , deci si-a incalcat juramantul: deci:"Armata e gunoi".
>
>  Asta e dupa logica clasica.
>  Nuantand putin problemele situatia e cam la fel:
>  cand au vazut ca se prabuseste sistemul armata a fraternizat. Au lansat
diversiunea cu teroristii pentru a-si spala crimele de cateva zile inainte.
Iar unii s-au camuflat printre cetateni imprumutandu-i de glonate din teava
pustii.  Se zice ca a fost securitatea. Ok aia a fost o armata personala.
Tot armata. O mafie de stat. Cu tot tacamul mafiei: tradari, taxa de
protectie etc.

>  Si aici intervine celebrul argument (nonclasic) "nu poti sa
generalizezi".
>  Imi cer scuze dar aici este vorba despre o sharlatanie logica:
>  atunci cand e de bine generalizam: armata.
>  Atunci cand e de rau spunem ca nu trebuie generalizat.
>  Stii ca acesti oameni nu pot sa aiba o satisfactie profesionala
umanista? Care e scopul muncii lor? Jaful si violul. De aici a plecat
aceasta institutie.

>  Dar, ma rog, eu generalizez si mai mult decat stadiul "Armata romana" a
conceptului.
>  Treaba e ca din studiile mele de psihologie
(http://www.members.lycos.co.uk/gabald/dinamica.htm) am gasit in armata ca
principalul vinovat pentru relele din lume. De la mentalitate la actiune.