Raluca Voinea on Sun, 12 Feb 2006 20:13:33 +0100 (CET)

[Nettime-ro] when attitudes become norm

In numarul din luna ianuarie al revistei ArtReview a aparut un scurt anunt cu
titlul ?Bucharest biennial bypasses national gallery?. Comentand asupra
bienalei care va avea loc la Bucuresti intre 25 mai si 27 iunie, avandu-l
drept curator pe directorul Kunsthalle Budapest, Zsolt Petranyi, ArtReview
scrie ca, ?in mod surprinzator, bienala nu va implica Muzeul National de Arta
Contemporana, ai carui purtatori de cuvant au declarat ca organizatorul
bienalei, Asociatia Culturala Artphoto, ?nu are sprijinul intregii comunitati
artistice??.
Despre ce comunitate artistica sa fie vorba aici? Nu cumva tot aceeasi care
riposteaza violent de cate ori vreun membru al ei nu este mentionat laudativ
sau invitat in diverse contexte si evenimente mai mult sau mai putin
internationale de catre cei care nu apartin "comunitatii"? Aceasi comunitate
care se declara alternativa, post-moderna si cool, dar care se ghideaza dupa
principii suspect de cunoscute, de genul cine nu e cu noi nu exista si cine nu
ne promoveaza pe noi e dusmanul nostru.
Banuiesc ca acestei comunitati i se adreseaza Vlad Nanca si pentru ea isi da
si masura talentului.
Dan Perjovschi spune ca Vlad se indragosteste atat de tare de lucrarea cuiva
incat o copiaza fara sa-si dea seama (asa cum s-a intamplat de exemplu cu
Dacia lui Stefan Constantinescu). Eu cred ca Vlad e genul de cameleon care ar
putea sa fie foarte interesant, pentru ca e foarte receptiv la orice mediu in
care se gaseste, insa, din pacate, in ultima vreme, Vlad e din ce in ce mai
putin interesant. Am apreciat initiativele do it yourself prin care Vlad a
inceput o lista de discutii, o galerie si un fanzine. (Potrivit aceleiasi
strategii, mi s-ar parea just daca Vlad si-ar face si o bienala.) Insa
mesajele postate de Vlad Nanca pe nettime-ro sau lucrarile lui de arta si
activism mi se par obositoare, banale si ieftine. Cu tot respectul pentru
Stefan Tiron, cred ca Vlad Nanca este mai degraba down, si se complace acolo.

Raluca Voinea