Bogdan Suceava on Fri, 27 Oct 2006 08:57:29 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-ro] iar incepe

--- Ovidiu Octav Florea <ovocflorea@yahoo.com> wrote:

> [...]
> baiatul ala moare de foame desi are talent cu carul...Nici un mesaj pe aici despre chestii mai
> simple is mai putin pretentioase...doar despre interesanti de teapa lui perj???sky...sau despre
> sponsorizati care inghit jdemii de coco de la institutii si ne baga noua pe gat ca-s
> rebeli...Hehehe
>
>   Nici un mesaj...un eveniment care merita cateva randuri...dar cum n-are sponsori si PR, nimeni
> nu se preocupa!...Nu produce, nu este trendy, nu este hipe, nu este coool-ahhhhhnnnnn. O fac eu
[...]
>   O zi faina
>
>   P.S.
>   Va rugam nu zambiti, nu spuneti genial, cool, misto....sau daca da, atunci dati-o pe bune!

Draga Ovidiu Octav Florea,
(E numele tau real? Da-mi voie in cele ce urmeaza sa presupun ca da si sa iti scriu ca atare.)
Tocmai ai atins o problema importanta, treaba asta cu sponsorizarile. Lucrurile au inceput sa se
discute tot mai limpede si pe baze mai aproape de realitate (realitatea economica) si m-as bucura
sa vad ca subiectul ajunge si aici maximum de onestitate si luciditate. De unde vrei sa pornim
discutia? De la biografia lui Modigliani sau de la 'Noii precupeti', cartea lui Adrian Gavrilescu
de anul asta? Daca ai urmarit stirile, mi-a placut intrebarea zilei: "dumneata pe ce payroll ai
fost, venerabile?" E o intrebare interesanta, care la romani pare a fi menita sa ilumineze omul de
pe dinauntru.

Vestea proasta e ca probabil tot omul care are vreo legatura cu artele trebuie sa se ingrijeasca
si de prezentarea, comunicarea si dreapta pretuire a lucrarilor sale. Nu cred ca mai merge sa stai
cu mainile incrucisate si sa nu faci nimic, asteptand ca pronia sa-ti aduca, odata cu
recunoasterea divina, si pe cea a semenilor, contribali au ba. Daca asa stau lucrurile, atunci
acuzatia citata mai sus, ca un artist e sponsorizat, nu se mentine ca argument. Poate ai vrut sa
spui ca vreuna dintre sustinerile financiare a fost obtinuta prin mijloace incorecte. Asta e una.
Dar sa compari pe cineva care a obtinut sustinere financiara cu cineva care nu a obtinut - doar pe
baza acestui aspect, parca e o argumentatie care ar merge nuantata mai mult. E oare vorba despre
sustineri numai din surse romanesti cand abia o confirmare internationala ar fi fost relevanta? E
vorba de sustinere financiara obtinuta pe baza unei reprezentari neadecvate a demersului artistic?
Pai atunci sa se expuna neregula. Asa, simpla mentionare a unor caracteristici: X= sponsorizat,
Y=nesponsorizat, parca nu e clar.

Crezi oare ca data viitoare cand mai lansez ceva ar fi potrivit sa ma produc in fata onoratei
audiente cu o coafura gen Sigue Sigue Sputnik? Daca se poarta rebelii, poate ar fi bine de stiut
care e reteta fericirii: mult fixativ si multa vopsea. Te pui cu trendul?

Fiecare dintre noi e responsabil daca il invaluie tacerea. Nu crezi asta? Sau, intrebat altfel, de
ce iti place mai mult Salinger: pentru ca era genial la tinerete sau pentru ca s-a invaluit in
tacere dupa ce si-a demonstrat stralucirea?

B. Suceava